سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرزاده پس از قرائت گزارش دیوان محاسبات:

بودجه‌ریزی باید بر مبنای عملکرد انجام شود/نظام آماری نیاز به اصلاح دارد

نماینده مردم گرمی گفت: نظام آماری و یکپارچه‌سازی نیاز به اصلاح دارد چرا که کشور از نبود این امر رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در صحن علنی مجلس با اشاره به بودجه‌بندی سال 97 اظهار کرد: اعتبار بودجه‌ای باید مبتنی بر عملکرد واحدها و تولید خدمات تخصیص یابد و لازم است که شفافیت در نحوه مصرف منابع برای انجام فعالیت‌ها و تولید و خروجی آنها حاکم شود و این امر میسر نمی‌شود جز با بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد که ریاست دیوان محاسبات بر این امر تأکید دارد.

وی افزود: اعتبارهای بودجه‌ای در قبال ارزیابی‌های به عمل آمده از عملکردهای سازمانی تخصیص می‌یابد لذا تخصیص بودجه بر مبنای عملکرد باید اصلی‌ترین ویژگی بودجه‌ریزی باشد.

میرزاده تصریح کرد: اگر به بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد اعتقاد دارید نظام آماری و یکپارچه‌سازی نیاز به اصلاح دارد، چرا که کشور از نبود این مسائل رنج می‌برد و دلیل تحریف عملیاتی و نبود بسیاری از شاخص‌هاست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش گفت: شما بعد از انقلاب تا به حال دیده‌اید که یک مدیر بگوید بعد از آنکه من آمده‌ام عملکردم کاهش یافته است؟ بدیهی است که بدون استثناء تمامی وزارتخانه ها و ارگان‌ها عملکرد خود را در نمودارها رو به افزایش ترسیم می‌کنند و این به این معناست که در آمارهای ما مشکل و اشتباه وجود دارد.

وی ادامه داد: اعتبارها بین دستگاه‌ها و استان ها تا کی باید به صورت سلیقه‌ای و لابی‌گری توزیع شود، لازم است که عملکرد بر مبنای برنامه‌ریزی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مغان ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.