سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله نوزدهم فرمول یک قهرمانی جهان؛

فتل با سبقت از بوتاس و رایکونن قهرمان شد

سباستن فتل آلمانی به عنوان قهرمانی مرحله نوزدهم فرمول یک قهرمانی جهان در برزیل دست یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مرحله نوزدهم رقابت های فرمول یک قهرمانی جهان از ساعت 19:30 در 71دور و در پیست خوزه کارلوس واقع در شهر ساپائولو برزیل برگزار و در پایان  با قهرمانی فتل آلمانی به پایان رسید.

برهمین اساس سباستین فتل راننده آلمانی تیم فراری توانست با ثبت زمان 1ساعت و 31 دقیقه و 26 ثانیه و 260 هزارم ثانیه جلوتر از والتری بوتاس و کیمی رایکونن به مقام نخست برسد.پس از فتل به ترتیب بوتاس و رایکونن در رده های دوم و سوم جای گرفتند.

از نکات جذاب فرمول یک برزیل، باید به مقام چهارم لوئیس همیلتون  اشاره کرد که در مرحله قبل قهرمانی خودش در فصل جاری را قطعی کرده بود با وجودی که در ابتدای مسابقه بیستم بودِ اما در نهایت با 3 ثانیه اختلاف نسبت به فتل، عملکرد خیره‌کننده‌ای به نمایش گذاشت.

ضمن اینکه در همان مرحله نخست چند راننده از جمله کیوین مگنوسن،اوکون،واندورن به دلیل تصادف از دور رقابت ها خارج شدند.

در رده بندی کلی انفرادی تا پایان مرحله نوزدهم،لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با 345 امتیاز در صدر قرار دارد و سباستین فتل با 302 امتیاز و والتری بوتاس فنلاندی هم تیمی همیلتون با 280 امتیاز دوم و سوم هستند.

در رده بندی کلی و در فاصله یک مرحله تا پایان رقابت ها تیم مرسدس با 625 امتیاز قهرمانی اش را تثبیت کرده است و پس از این تیم به ترتیب تیم های فراری و ردبول با 495 و 358 رده های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

مرحله بیستم و پایانی فرمول یک قهرمانی جهان روز 5آذر در پیست ابوظبی امارات برگزار می شود.

انتهای پیام/

مرحله نوزدهم فرمول یک با قهرمانی فتل پایان یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.