سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژو پارس

پژو پارس که تغییر چهره یافته پژو ۴۰۵ بوده از سال 1378 وارد خط تولید ایرانخودرو شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان پژو پارس که تغییر چهره یافته پژو ۴۰۵ بوده از سال 1378 وارد خط تولید ایران خودرو شد طراحی ظاهری این خودرو با شکل بدنه پژو ۴۰۶ شباهت زیادی داشته پژو پارس در ابتدا نام پژو سفیر را یدک می کشید که در ادامه به پژو پرشیا تغییر یافت و هم اکنون در بازار با نام پژو پارس عرضه می‌شود. این خودرو تاکنون در پنج نوع پارس معمولی، پارس ۱۶ سوپاپ، پارس اِگزک ، پارس ELX و پارس ال ایکس تولید و عرضه شده است.

پیشرانه پژو پارس معمولی همان XU7JP پژو-سیتروئن بوده که یک موتور ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر تنفس طبیعی ۸ سوپاپ است این موتور 100 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه گشتاور را تولید می کند.

پژو پارس LX از موتور 206 تیپ 5 بهره می برد به این سبب مصرف سوخت آن نسبت به تیپ معمولی این خودرو کمتر بوده این نمونه از پژو پارس با 2 نوع گیربکس دستی و اتوماتیک در بازار عرضه می شود.

پارس ELX از همان پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد اما این بار با 16 سوپاپ که موجب افزایش قدرت این خودرو می شود، همچنین مانند پارس LX با 2 گیربکس دستی و اتوماتیک در بازار عرضه می شود.

نمای ظاهری پژو پارس از 15 سال پیش تاکنون تغییری نکرده است و شما با همان طراحی ساده خط کشی شده 405 التبه با تفاوت طراحی چراغ های خشن در پژو پارس مواجه هستید فرم چراغ های پژو پارس شباهت زیادی به نمونه فرانسوی پژو 406 دارد.

طراحی داخلی این شیر کهنسال از سال 93 دچار دگرگونی شد اما این بار هم طراحان ایران خودرو چهره ای جدید برای نمای کابین این خودرو قائل نشده اند و همان طراحی کنسول وسط و داشبورد پژو 405 را در پارس تکرار کرده اند به طور کلی تنها راه فرار از این تکرر در نمای داخلی و خارجی این خودرو دلبستن به چراغ های پژو پارس خواهد بود.

چراغ مه شكن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار، شیشه‌های سولارو ضد اشعه UV، قفل میکروسوییچی درب‌ها، قفل مركزی با سوییچ كنترل از راه دور رادیویی، تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، رودری بهینه، داشبورد تریم بژ، جلو آمپر جدید، دماسنج روی داشبورد، سنسور ايمنی دنده عقب، ايموبيلايزر، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق برخی از تجهیزات این خودرو بوده که البته در تیپ های پژو پارس به این تجهیزات افزوده و کاسته خواهد شد.

پژو پارس در بخش ایمنی سرنشینان از 2 کیسه هوا برای راننده و کمک برخوردار بوده و در بخش ترمز و پایداری هم 2 سیستم ABS – EBD در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۰۸:۲۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
عالی
نوروز باجلان
۲۲:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام چندین سال است راننده پایه یکم هستم برای ثبت نام خودرو ایران خودرو برای پژوهش پرشیا ثبت نام کنید تشکر
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
خیلی ماشین خوبیه
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
از رده خارجه
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره با این قیمتهای خودرو. و این کیفیت اشغال. پژو پارس که خیییلی اشغاله دنده جا نمی ره و ترمز ها مشکل داره. ی سفر شمال باید ۴ الا ۶ میلیون فقط خرج ماشین کرد. . اینقدر بی رحم هستید پول می گیرید حدود ۷۰ میلیون. و ۲ سال بعد نرخ روز تحویل آیا بدید آیا ندید. مسخره ها.
مهدی مجیدی
۲۰:۱۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
با سلام اینترنت استان مرکزی چه زمانی وصل میشود؟
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
الان چه ربطی داره . .دوست داریم
مهران
۰۰:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقهاخیلی گرون شده امیدوارم کاهش داشته باشه
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
سلام قیمت اتومبیل حداقل ۴۰ درصد کاذب هست
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
پارس صفرمدل 96 دارم که مرتب داخل ان آب می آید
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
تو این خشک سالی برو خدارو شکر من
حمزه
۲۲:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام
لطفا پیگیری کنید که به چه علت قیمت خودرو در طول یک هفته دومیلیون اضاف شده ب چه علت ؟
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دومیلیون که نیست بیست میلیون وبیشتر اضاف شده
Abolfazl
۰۶:۵۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
کیفیت هم خیلی کم شده مثلا دندش خرابه جا نمیوفته خاموش میشه ترمز ش در حد صفر کیفیت وسایل بدنه با داخلش از ده نمره یک هم زیادیشه
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
دوست داریم گرون کنیم ...تو نمی توانی نخر