سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری فارس خبر داد؛

کاهش جرائم مطبوعاتی در فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ۵ جرم مطبوعاتی استان در ۲ سال گذشته نشانه بلوغ فکری رسانه است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته کمترین جرایم مطبوعاتی در فارس رخ داده بیان کرد: در این مدت به ۵ جرایم مطبوعاتی با حضور هیئت منصفه رسیدگی شده، که همین موضوع نشانگر رشد فکری و بلوغ سیاسی در فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی فارس است.

علی القاصی مهر در مراسم تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات و جرایم سیاسی استان فارس افزود: فلسفه تشکیل هیئت منصفه ناشی از تفکر و ایده‌ای است که مرتکبین به این جرایم را مرتبط با افکار عمومی و تاثیرگذار در افکار عمومی می‌داند.

رئیس کل دادگستری استان فارس داشتن تقوی وتدین وتعهد را ازشرایط اصلی منتخبین اعضای هیات منصفه مطبوعات و هیات منصفه جرایم سیاسی دانست و تصریح کرد: از اقشاری که جزو طیف فرهیختگان جامعه هستند نمایندگانی انتخاب شده اند که به عنوان اعضای هیئت منصفه معرفی می‌شوند.

احمد رضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز دراین نشست ادامه داد: اصل کلی با تاکید برآزادی بیان است، که مطبوعات و نشریات در بیان مطالب آزاد هستند مگر آنکه مطالب مخل قانون و منافی شریعت دینی باشد.

 گفتنی است در پایان این نشست سید علی نجفی، فضل الله فروغی، محمد صادق محرابی، مهرزاد شیری، سینا بنی زمانی، حمیدرضا آذری، نگار رحیمی راد، محی الدین طاهری، محمدرضا خشنود، محمد حسن تنگاب، مجید چیزفهم، صابر سهرابی، حسین واحدی پور و حسن جوکار برای مدت ۲ سال به عنوان اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات و جرایم سیاسی برگزیده و سوگند یاد کردند.
انتهای پیام/ت

کمترین جرائم مطبوعاتی در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.