سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفتاد درصد آمریکایی‌ها از سرطان‌زا بودن الکل بی‌خبرند

به گفته محققان، هفتاد درصد از مردم آمریکا الکل را به عنوان یکی از عوامل سرطان زا نمی‌شناسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان محققان علوم پزشکی در انجمن سرطان شناسی بالینی آمریکا نخستین بار به طور رسمی اعلام کردند نوشیدن الکل، از عوامل زمینه ساز ابتلا به تعداد زیادی از سرطان هاست.

دکتر نوئل لوکونته و همکارانش در دانشگاه ویسکانسین مدیسون آمریکا می‌گویند حتی نوشیدن مقادیر متعادل الکل نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. این خطر با افزایش مصرف الکل، به خصوص در درازمدت، به شدت بالا می‌رود. دکتر لوکونته می‌گوید توصیه ما این است که می‌توان با مصرف نکردن الکل، مانع ابتلا به انواع سرطان‌ها شد.

به گفته محققان، هفتاد درصد از مردم آمریکا الکل را به عنوان یکی از عوامل سرطان زا نمی‌شناسند در حالی که بین پنج تا شش درصد از موارد جدید ابتلا به سرطان و مرگ‌های ناشی از سرطان در سراسر جهان، با الکل مرتبط است.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، سلول‌های سرطانی از سازوکار‌های عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده نامشخص است، ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا عوامل بیرونی هم‌چون ویروس و مواد سرطانزا موثر باشد. در یک جاندار سالم، همیشه بین میزان تقسیم سلول، مرگ طبیعی سلولی و تمایز، یک تعادل وجود دارد.

سرطان شامل همه انواع تومور‌های بدخیم می‌شود که در پزشکی آن‌ها را بیشتر با نام نئوپلاسم می‌شناسند.

انتهای پیام/

محققان علوم پزشکی سرطان شناسی آمریکا نخستین بار اعلام کردند الکل سرطان زاست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.