سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش آمار زوار اربعین امسال

وزیر کشورگفت: آمار زائران اربعین امسال 15 تا 20 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رحمانی فضلی وزیر کشور دربازدید از روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه  گفت: خوشبختانه با اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه زائران به این بحث شاهد کاهش 67درصدی تلفات جاده ای نسبت به سال قبل بودیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به خروج 2 میلیون و 300 هزار زائر برای شرکت در اربعین حسینی از مرزهای ایران افزود : در مدت 20 روز تعداد زخمی های تصادفات رانندگی زائران 60درصدکاهش یافته است.

وی  گفت:با توجه به اینکه در سالجاری صدور ویزا برای زائران به صورت انفرادی انجام شد تسهیلات خوبی نیز در اختیار زائران در بحث تغذیه، سلامت و حمل و نقل قرار گرفت.

وزیر کشور  مردم 2 استان خوزستان و ایلام را میزبانان اصلی زائران اربعین حسینی توصیف کرد و افزود:استانداران 2 استان خوزستان و ایلام و دستگاه های ذیربط همفکری و هماهنگی خوبی داشتند و دولت با سایر دستگاه های حاکمیتی نیز سعی کرد تا هماهنگی لازم را ایجاد کند.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود  با اشاره به عملکرد استاندار خوزستان در 2 مرز شلمچه و چذابه گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب در 2 گذرگاه خوزستان از جمله راه و پارکینگ از جمله نقاط مثبت و خوب استاندار خوزستان بوده و خدمات وی قابل تقدیر است.

رحمانی فضلی افزود:با همت استاندار خوزستان طرح آبرسانی به گذرگاه چذابه نیز به بهره برداری رسید و مشکل سال های قبل این منطقه در زمینه آب آشامیدنی برطرف شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت ورود زائران اربعین حسینی بعدازظهر شنبه وارد فرودگاه بین المللی آیتالله جمی آبادان شد.

وی بلافاصله به مرز شلمچه رفت و از روند خدمات رسانی به زائرانی که در حال برگشت هستند قرار گرفت.

بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی امسال از 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه استان خوزستان عازم عتبات عالیات شدند.

انتهای پیام /د

حضور وزیر کشور در مرز شلمچه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.