سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری کره جنوبی و فارس برای سرمایه گذاری در شیراز

کره جنوبی برای سرمایه گذاری در شیراز اعلام آمادگی کرد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی شورای اسلامی شیراز اعلام کرد: هیئتی متشکل از متخصصان حوزه انرژی از کشور کره جنوبی امروز شنبه ۲۰ آبان در شیراز با رئیس، نائب رئیس و رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی این شهر دیدار و پیرامون امکان سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های نو و تجدیدپذیر تبادل نظر کردند.

سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شیراز در این دیدار با بیان اینکه شیراز شهری تاریخی و کمتر صنعتی است، ادامه داد: شیراز در میان کلانشهر‌های کشور پاک‌ترین هوا را دارد.

وی با اشاره به اینکه هوای پاک و سابقه تاریخی شیراز باعث شده در سیاست‌ها به سمت صنایع پاک حرکت کنیم، توجه به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر را از ضرورت‌های ایران دانست و ادامه داد: شیراز در زمینه‌های بازیافت و انرژی‌های تجدید پذیر در کشور پیشتاز است.
سید احمدرضا دستغیب اضافه کرد: تولید انرژی در ایران تضمینی است و انرژی تولید شده توسط بخش خصوصی به صورت تضمینی خریداری می‌شود؛ این موضوع زمینه سودآوری خوبی برای بخش خصوصی فراهم می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه می‌خواهیم ضمن توسعه صنایع پاک، شیراز را زیبا نگه داریم، توجه به حفظ محیط زیست را از سیاست‌های اصلی شورای پنجم برشمرد و افزود: سرمایه گذاران خارجی می‌توانند از طریق مشارکت‌های بیع متقابل یا BOT با ضمانت بانک‌های ایرانی فرصت‌های خوبی را در استان فارس و شهر شیراز ایجاد کنند.

مدیر عامل شرکت دی اچ پی کره جنوبی نیز با تشریح توانمندی‌های این شرکت در حوزه فناوری انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، گفت: دنیا از سیاست توسعه مراکز تولید انرژی پاک استقبال کرده و بسیاری از کشور‌ها به فعالان در این عرصه امتیازات خاصی می‌دهند تا سرمایه گذاران خارجی را جذب کنند.

وی تصریح کرد: بازار ایران بسیار پر ریسک و رفتار و قوانین بانکی یکی از عوامل مهم ریسک پذیر کردن سرمایه گذاری در ایران است.

بر اساس این گزارش، ابراهیم صبوری نائب رئیس و سینا بنی‌زمانی رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شیراز نیز به تشریح سیاست‌های تشویقی دولت ایران و شورای شهر شیراز در زمینه توسعه فناوری‌های تولید انرژی‌های پاک پرداختند.

انتهای پیام/ن

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.