سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ سازمان غذا و دارو در پی تجمع بیماران متابولیک؛

داروی بیماران متابولیکی امروز در تهران توزیع می‌شود

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پی تجمع بیماران متابولیک از حل مشکل تامین دارو برای این بیماران و توزیع آن از امروز در تهران خبر داد.

محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تجمع امروز صبح بیماران متابولیک‌ در مقابل سازمان غذا و دارو گفت: شماری از بیماران متابولیک‌ امروز به دلیل مشکل تامین دسترسی دارو در مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کردند.

وی ادامه داد: قائم مقام دارو و مشاور سازمان غذا و دارو در تفاهم نامه‌های دارویی با نمایندگان بیماران متابولیکی که در مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کرده بودند به بحث و گفت و گو پرداختند اما در نهایت چون نمایندگان بیماران در نتیجه بحث و گفت و گو قانع نشدند، این فرصت فراهم شد که نمایندگان بیماران متابولیکی در دفتر مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو حضور پیدا  و مشکلات خود را مطرح کنند.

هاشمی با اشاره به مشکل نقدینگی شرکت وارد کننده دارو برای بیماران متابولیک‌ گفت: مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو  با شرکت وارد کننده دارو برای بیماران متابولیک‌ در حضور نمایندگان بیماران تماس گرفت و این شرکت مشکل نقدینگی و نبود بودجه حتی برای ترخیص دارو‌ها از گمرک را علت مشکل به وجود آمده در تامین داروی بیماران متابولیکی عنوان کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو از توزیع داروی بیماران متابولیکی‌ عصر امروز در  تهران خبر داد و افزود: بیماران متابولیکی در شهرستا‌ن‌ها روز دوشنبه دارو خود را دریافت می‌کنند.

هاشمی پوشش بیمه‌ای داروها را یکی از موضوعات بحث شده مطرح کرد و گفت: برخی از مشکلات بیماران متابولیکی‌ ربطی به سازمان غذا و دارو ندارد، به عنوان مثال، این بیماران اظهار می‌کردند که اگر بیمه به جای آنکه سالانه 150 میلیون تا یک میلیارد صرف هزینه دارو بیماران متابولیک‌ کند ،‌150 میلیون پول به بیماران داده شود تا پیوند مغز و استخوان انجام دهند و بیماری آنها بهبود پیدا کنند، در این صورت بیماران دیگر رنج نمی کشند و سالیانه چند صد میلیون صرفه جویی ریالی می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: مقرر شد نمایندگان بیماران متابولیکی‌ جلسه‌ای برای شرح مشکلات با رئیس سازمان غذا و دارو داشته باشند و ریاست سازمان موضوع مطرح شده در زمینه پیوند و صرفه‌جویی هزینه‌ای را به بیمه‌ها اطلاع دهد.

هاشمی یاد‌آور شد: مشکل اصلی بیماران متابولیک‌ تامین یکی از دارو‌ها بود که توزیع این دارو امروز در تهران و دوشنبه در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

قول مساعد سازمان غذا و دارو برای تامین دارو بیماران متابولیکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر خیردار
۰۱:۵۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام من پسرم هفت سالشه مشگل ام پی اس داره هیچ کس راهنمایمان نمیکنه بچم داره زمین گیر میشه نمیدونم باید کجا برم چیکار کنم دارم بچمونو از دست میدیم به خدا خودمونو میکشیم تورو خدا هرکس میدونه داروهاش کجا داره یا باید درمونش چیه یا چه دکتری میتونه عملش کنه بهمون بگه فقط میتونیم دعا تون کنیم تورو خدا کمک کنید