سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمونه برداری از مایع درون کیسه نوزاد برای اولین بار در قزوین

نمونه برداری از مایع درون کیسه نوزاد در مرکز آموزشی - درمانی کوثر قزوین برای اولین بار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسوول درمانگاه بیمارستان کوثر قزوین گفت: شکوه السادات حاج سید ابوترابی، متخصص زنان و زایمان این نمونه برداری را روز‌های یکشنبه در این بیمارستان انجام میدهد و پوشش بیمه‌ای دارد.

زهرا طاهرخانی اضافه کرد: زمان تقریبی برداشت نمونه بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است و بیمار نمونه را برای انجام آزمایش به آزمایشگاه مورد نظر می‌برد.

طاهرخانی افزود: زمان تقریبی انجام آزمایشات کروموزومی دو تا سه هفته است و در صورت داشتن مشکل مادر باردار به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: پیش از این مادران باردار برای دریافت این خدمت درمانی باید به تهران مراجعه می‌کردند.

شکوه السادات حاج سید ابوترابی، متخصص زنان و زایمان گفت: برداشتن نمونه از مایع درون کیسه نوزاد برای تشخیص ناهنجاری‌های مادر زادی جنین انجام می‌شود.

شکوه السادات حاج سید ابوترابی اضافه کرد: تشخیص ناهنجاری‌های مادر زادی جنین برای مادران باردار از دو روش غیر تهاجمی و تهاجمی است.

این پزشک متخصص گفت:در روش غیر تهاجمی، آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم و سونوگرافی انجام می‌شود.

ابوترابی افزود: برای مادرانی که ریسک خطر در آنان زیاد است، سن بالای چهل سال و بیماری‌های خاص ناشی از ازدواج فامیلی دارند از روش تهاجمی استفاده می‌شود.

به گفته پزشک متخصص زنان و زایمان، نوزادانی که دچار اختلالات جسمی و بیماری‌های ژنتیک هستند علاوه بر بار مالی سنگین از نظر عاطفی هم خانواده‌ها رو دچار مشکل میکنند و با انجام این آزمایش و تشخیص به موقع آسیب‌هایی از این قبیل از روی دوش خانواده و جامعه برداشته می‌شود.

انتهای پیام/

نمونه برداری از مایع درون کیسه نوزاددر بیمارستان کوثر قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.