سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل روش‌های کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن

تبدیل روش‌های کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن اولویت‌ مسئولان است چرا که کمبود آب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا کریمی نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در جلسه هماهنگی مشترک آب و کشاورزی به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت:  تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن اولویت‌ مسئولان باشد چرا که کمبود آب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان در کشور است.

وی افزود: عمده‌ترین مسائل آب و کشاورزی شهرستان‌های استان با جدیت و اهتمام ویژه در دستور کار قرار گرفته و تلاش بر این است که با مدیریت صحیح منابع آبی و بهینه‌سازی مصرف آب مشکلات و موانع موجود را به حداقل رسانده و برنامه‌های جامعی در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با بحران آب برای ما یک اولویت ضروری است که به همین دلیل نیاز است در این زمینه استفاده مناسب از منابع آبی در کاهش دغدغه‌های مردم و مسئولان کارساز باشد و خروجی‌های مناسبی به دنبال داشته باشد.

کریمی بیان کرد: ترویج الگوی کشت محصولات مناسب کشاورزی بخش قابل توجهی از مشکل و دغدغه کشاورزان را برطرف می‌کند که به همین منظور کشت محصولات مناسب کشاورزی در اراضی کشاورزی امری لازم و ضروری است که باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم مشکلات و موانع پیش رو را  به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: باید به این مسئله توجه داشت که در بخش کشاورزی سنتی میزان هدررفت آب بسیار بالاست که این دیدگاه‌های سنتی به ضرر توسعه اقتصادی و اشتغال خواهد بود که برای حل این مشکل نیاز است ما نیز کشاورزی خود را به این سمت و سو هدایت کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشت محصولات کم آب نیز باید مورد توجه کشاورزان واقع شود و در این زمینه حمایت‌های لازم از این قشر در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم از این طریق مشکلات را به حداقل رسانده و به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

 

انتهای پیام/ع

کمبود آب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان در کشور است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.