سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله معلمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وحدت داخلی زمینه رسیدن به اهداف انقلاب را فراهم می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همبستگی و وحدت داخلی زمینه رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

آیت‌الله علی معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت وحدت داخلی و هم‌بستگی جریان‌های سیاسی، اظهار کرد: همبستگی و وحدت داخلی گوهری برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است و به پیشرفت جامعه سرعت می‌بخشد.

وی ادامه داد: نظامی دینی ما در سایه امامت و ولایت قرار دارد در چنین شرایطی بر همه افراد لازم است تا وحدت کلمه و انسجام داشته و گوش به فرمان رهبری باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تفرقه در چنین شرایطی آسیب‌های جبران ناپذیری به بار می‌آورد، گفت: برای اینگه گرفتار  آسیب‌های تفرقه نشویم، وظیفه داریم در جهت مسیر درست انقلاب و بر مبنای وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل حرکت کنیم چرا که راه عزت و موفقیت غیر از این نیست.

آیت‌الله معلمی تصریح کرد: در شرایط کنونی جهان که گروه‌های تفرقه افکن به بهانه تمایزات قومی، دینی، مذهبی چند دستگی و واگرایی را تبلیغ می‌کنند، وحدت و همگرایی ملی، تقویت کننده اقتدار و امنیت کشور  است که باید برای استحکام و پایداری آن تلاش شود.

ایجاد همگرایی و هم صدایی در رفتارها و گفتارها منادی وحدت و انسجام ملی است

وی با بیان اینکه باید رفتارهایی داشته باشیم که انسجام و وحدت داخلی را تقویت کند، اظهار کرد: این رفتار را باید در سه سطح دنبال کنیم، نخست در سطح  سران سه قوه است. ایجاد همگرایی و هم صدایی در رفتارها و گفتارها می تواند منادی وحدت و انسجام ملی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دیگر سطوح انسجام اشاره کرد و افزود: سطح دوم انسجام در سطح ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های اجرایی کشور است که باید از نظر گفتاری و رفتاری منادی وحدت باشند.

آیت‌الله معلمی ادامه داد: سطح سوم نیز جامعه است. با توجه به تعدد قومیت‌ها و گروه‌های سیاسی، مذاهب و گرایش‌های مختلفی که وجود دارد باید یک وحدت رویه و انسجام را در جامعه دنبال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر این سه سطح در جامعه در آنچه که تعالی کشور و نظام است با یکدیگر هم آهنگ باشند، می‌توان گفت که حد مطلوب وحدت و انسجام ملی محقق می‌شود. 

انتهای پیام/

 

تاثیرات وحدت داخلی در شرایط فعلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.