سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۹۴ جلد کتاب مرحوم حجت الاسلام گرجی به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان گفت: خانواده مرحوم حجت الاسلام احمد حیدری گرجی ۹۴ جلد کتاب از کتابخانه شخصی وی را به این مرکز اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،قاسم سیاسر رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: کتاب‌های اهدایی مرحوم گرجی بیشتر در بخش‌های مذهبی، ادبی و تاریخی بوده است.

وی با قدردانی از خانواده این مرحوم به خاطر نیک اندیشی و اهدای یادگار‌های آن انسان فرهیخته گفت: حجت الاسلام احمد حیدری گرجی یکی از علمای سیستان و بلوچستان و کارمند وزارت کشور بود که سال ۹۰ در سن ۵۲ سالگی به دلیل سکته مغزی فوت کرد.

سیاسر  افزود: خانواده این مرحوم اعلام کرده اند شماری دیگری از کتاب‌های شخصی حجت الاسلام گرجی در تهران است که در صورت فراهم شدن شرایط به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدا خواهد کرد.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲ هزار جلد کتاب نفیس در کتابخانه ملی استان در فضایی کاملا استاندارد نگهداری می‌شود.

سیاسر اظهار داشت: ۷۱ جلد کتاب چاپ سنگی و ۸۴ نسخه خطی قدیمی به عنوان گنجینه‌های فرهنگی در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شود.

وی افزود: قدیمی‌ترین نسخه خطی موجود در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان با عنوان «الرقاق» با موضوع حدیث ۷۰۶ سال قدمت دارد.

وی گفت: همچنین ۹۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه ملی استان نگهداری می‌شود که بیشتر آن‌ها توسط مرحوم سیاوش پرواز و ایرج افشار سیستانی اهدا شده است.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیشتر کتاب‌های موجود در کتابخانه ملی استان اهدایی است اظهار داشت: همچنین ۲۵ هزار نسخه از نشریات مختلف و بیش از چهار هزار نسخه پایان نامه در این مجموعه نگهداری می‌شود.

سیاسر افزود: ۲ هزار و ۸۰۵ نفر عضو کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان هستند و از منابع آن استفاده می‌کنند.

وی  ادامه داد: افراد مراجعه کننده به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان می‌توانند ۳۷ هزار مورد منبع غیر کتابی (دست نوشته، عکس و تابلو نقاشی و ...) را مشاهده کنند.


انتهای پیام /ع

 اهدا چندین جلد کتاب به کتابخانه استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.