سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش اساسی ایران در مبارزه با تروریسم

امام جمعه تبریز ،نقش جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با تروریست تکفیری منطقه مهم و راهبردی دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمد علی آل‌‌هاشم  امام جمعه تبریز، افزود:  نقش اساسی ایران در مبارزه با تروریسم اسلامی علیه تروریسم وارد عمل نمی شد قطعا تکفیری ها همه منطقه را تحت سیطره خود می‌گرفتند و عربستان هم پاداش این تروریست پروری را بیش ازپیش دریافت می‌کرد.


وی به تشریح تحولات اخیر عربستان سعودی پرداخت و گفت : در روزهای اخیر شاهد بازداشت شاه زاده‌های سعودی و کشته شدن تعدادی از آن‌‌ها در سانحه بالگرد بودیم که نشانگر بالا رفتن جنگ قدرت در عربستان است.


خطیب نماز جمعه تبریز خاطر نشان کرد : رژیم سعودی به بهانه مبارزه با فساد تلاش می‌‌کند رقبا را قلع و قمع کرده و از پیش پای خود بردارد و در این راه از پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به اینکه عربستان با بحران‌های سیاسی مواجه است ، افزود: شکست سیاست‌‌های این کشور و گیر افتادن در باتلاق یمن و کردستان عراق آنان را مجبور به فرافکنی کرده و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دخالت کننده در امور کشورهای منطقه مطرح می‌کنند.


حجت‌‌الاسلام والمسلمین آل‌‌هاشم تصریح کرد : اکنون که تروریست تکفیری تحت کنترل در آمده‌‌اند، حکام بی تجربه سعودی به فکر نقشه‌های جدید برای ایجاد تنش در منطقه هستند.


وی به موضوع استعفای نخست وزیر لبنان اشاره کرد و گفت: در لبنان سعد حریری به یکباره به عربستان سفر و در آنجا استعفا کرد و به تکرار ادعای عربستان پرداخت.


امام جمعه تبریز ادامه داد : این اتهام زنی ها در حالی صورت می گیرد که داعش به پایان کار رسیده و لبنان هم شرایط نسبتا آرامی دارد و آنان برای بی ثبات سازی لبنان و فضاسازی علیه ایران‌ و محور مقاومت به دنبال اهداف شوم خود هستند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به حماسه پیاده روی اربعین افزود: زیارت امام حسین(علیه السلام ) در قالب و سبک پیاده روی به یک حرکت جهادی و حماسی شباهت دارد که با شور و شعور توأم است تا آرمان‌های امام حسین(ع) را در تراز جهانی مطرح و پرچم سیدالشهدا را در قله مهدوی سرافراز کند.


وی با تبیین اهمیت همایش پیاده روی اربعین حسینی در ارتقای قدرت شیعه درجهان افزود: در این حماسه بزرگ زائران صدها کیلومتر با عشق و علاقه پیاده روی می‌کنند و به زیارت می‌روند و فریاد هیهات من الذله سر می دهند.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با قدردانی ازخادمان حسینی که در موکب ها تلاش می کردند ، گفت: کسانی که با مشقت و سختی به زیارت امام حسین می‌روند اجر و ثوابی دوچندان کسب می‌‌کنند و هر قدمی که برای زیارت امام حسین(ع) برداشته شود اجر یک شهید معرکه را دارد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به اینکه متاسفانه در این ایام و در زمان بیست و هشتم صفر به یکباره قیمت بلیط و هزینه سفر چند برابر می شود از مسئولان و دستگاه های نظارتی خواست کنترل بیشتری در این موضوع داشته باشند.


وی با تسلیت شهادت مدافع حرم زینبی ، بسیجی شهید وحید فرهنگی والا گفت : این روز ها شهر تبریز به بوی خوش شهادت عطر آگین شده است و باید به سپاه و بسیج آفرین گفت که چنین فرزندانی را پرورش می‌دهند، مسئولان نیز قدر این نیروهای جوان انقلابی و ارزشی را بدانند، چرا که در وقت بحران و سختی ها جوانان انقلابی به درد جامعه می‌ رسند و کار را تمام می کنند.


اهمیت روز وقف ، روز جهانی دیابت و بیماری کلیوی و هفته کتاب و کتابخوانی از دیگر موضوعات مورد بحث امام جمعه تبریز در خطبه های نماز بود.

انتهای پیام/خ

رژیم سعودی به بهانه مبارزه با فساد تلاش می‌‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.