سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان کار انجمن انجمن فیلم بهارنارنج

انجمن فیلم بهار نارنج معاونت فرهنگی شهرداری ساری، برنامه ۵ هفته ۵ فیلم را که ویژه نمایش و نقد فیلم‌های آیینی و عاشورایی بود، به پایان رساند.

یمینی سخنگوی حوزه هنری مازندران در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: انجمن فیلم بهارنارنج در هفته پنجم این برنامه، فیلم مستند «راه دل» به کارگردانی «مهدی زمانپور کیاسری»، آخرین اثر این فیلمساز در جمع هنرمندان فیلمساز و علاقمندان مازندرانی به نمایش درآمده و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: «مشتی اسماعیل یوسفیان» پیرمرد روشندل و سوژه اصلی فیلم «مشتی اسماعیل» یکی دیگر از فیلم‌های زمانپور کیاسری این کارگردان نام آشنای ساروی، به همراه یکی از دوستانش به نام «نصیر» در تمنای زیارت بارگاه امام حسین و پیاده روی اربعین، راهی کربلا می‌شود که پس از مواجهه با ماجرا‌های بسیاری در مسیر، بالاخره به کربلا می‌رسد.

سخنگوی حوزه هنری مازندران گفت: ایرج فلاح -نویسنده و منتقد- که در این محفل، برای بررسی فیلم حضور یافت، ضمن برشمردن ویژگی‌های فیلم‌های سفر و جاده ای، نگاه متفاوت کارگردان و پرداخت دیگرگونه وی به پیاده روی اربعین را از امتیازات این اثر دانست.

یمینی افزود: بررسی فیلم با مشارکت فعال حضار و طرح پرسش‌ها و بیان دیدگاه‌هایی از سوی آنان و پاسخ‌هایی از سوی منتقد برنامه و کارگردان فیلم پی گرفته شد.

مهدی زمانپور کیاسری، فیلمساز مازندرانی کارگردانی فیلم‌هایی همچون «تورا من چشم در راهم» «مشتی اسماعیل» «پاپلی» «راه دل» وعنوان بیش از چهل جشنواره معتبر داخلی و خارجی از جمله جشنواره‌های فجر، مستند حقیقت، رویش، ویزیون دوریل سوییس، فلاهرتیا روسیه، مذاهب ایتالیا، مستند قاهره را در کارنامه دارد.

 

انتهای پیام/آ

۵ هفته ۵ فیلم به پایان رسید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.