سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تابستانه وزارت نیرو؛

استقبال کشاورزان و صنعتگران بروجرد از طرح تابستانه وزارت نیرو

مدیر امور برق بروجرد گفت: خوشبختانه کشاورزان و صاحبان صنایع بروجرد استقبال خوبی از طرح تابستانه کاهش یا قطع مصرف برق در ساعات اوج مصرف داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدعلی خسروی  مدیر امور برق بروجرد اظهار کرد: چند سالی است که وزارت نیرو در راستای کاهش پیک مصرف در اوج مصرف سالانه در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور سیاست تشویقی را در پیش گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه چاه‎های آب کشاورزی در فصل تابستان به شبکه افزوده شده و بخش قابل توجهی از مصرف انرژی برق را به خود اختصاص می‎دهند، بر اساس این طرح تشویقی در صورتیکه در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ شب مصرف آب آن‌ها قطع شود،۲۰ ساعت باقیمانده از شبانه روز مصرف برق چاه‎های آب کشاورزی برای کشاورزان رایگان محاسبه می‎شود.

مدیر امور برق بروجرد در خصوص بسته تشویقی وزارت نیرو برای بخش صنعتی خاطر نشان کرد: در صورتیکه صنایع در بازه زمانی ۴ ساعته یاد شده مصرف انرژی برق را کم، قطع و یا به ساعت کم باری شبکه یعنی حد فاصل ساعات ۲۳ شب تا ۷ صبح منتقل شود، مبالغ تشویق نقدی برای صاحبان آن صنایع در نظر گرفته می‎شود.

خسروی ادامه داد: به این ترتیب در صورتیکه صاحبان صنایع الگوی یاد شده را در فاصله زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور رعایت کنند، علاوه بر مبالغ نقدی تشویقی، قبوض مصرفی برخی کارخانجات آن‌ها نیز کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه صنایع مختلف خصوصا صنایع سنگین تعطیلات تابستانه و تعمیرات سالانه دارند، افزود: در صورتیکه تعطیلات و تعمیرات واحد‌های صنعتی به فاصله زمانی نیمه خرداد تا نیمه شهریور ماه منتقل شود، البته به شرط آنکه این موضوع به شرکت برق اطلاع داده شود، صاحبان صنایع برای این مشارکت مبالغ تشویقی نقدی دریافت می‎کنند.

مدیر امور برق بروجرد تاکید کرد: بر اساس آنچه که شد و در راستای مشارکت و قطع برق در زمان اوج مصرف، امسال ۷۰ مورد تفاهم نامه برای چاه‎های کشاورزی امضاء شد.

خسروی اظهار کرد: در بخش صنعتی نیز ۱۸ واحد صنعتی اعم از کارخانجات داملران، نساجی، اکسیر، زاگرس پوش، فولاد نوید، سیم لاکی و چند واحد سنگبری در این طرح مشارکت داشتند.

وی با اشاره به افزایش ۳ برابری میزان مشارکت کشاورزان در قطع برق چاه‎های کشاورزی در مقایسه با سال گذشته خاطر نشان کرد: در حوزه صنعت نیز بروجرد در زمره شهرستان‎های برتر لرستان قرار داشت.

انتهای پیام/م

کشاورزان و صنعتگران بروجرد از طرح تابستانه وزارت نیرواستقبال  کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.