سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخ الاسلام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

با آزادسازی "بوکمال" قدم بزرگی بر پایان تشکیلات داعش برداشته شد

سفیر سابق ایران در دمشق گفت: "بوکمال" منطقه‌ای استراتژیک است و با آزادسازی این منطقه، قدم بزرگی بر پایان تشکیلات داعش برداشته شد.

حسین شیخ الاسلام سفیر سابق ایران در دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آزادسازی شهر بوکمال اظهار کرد: بوکمال منطقه‌ای استراتژیک است و  با آزادسازی این منطقه، مسیر بین دو کشور سوریه و عراق از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

سفیر سابق ایران در دمشق با بیان اینکه بوکمال در نزدیکی شهر القایم عراق است، بیان کرد: با توجه به اینکه ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی شهر القایم را در  روزهای  اخیر از وجود تروریست‌ها پاکسازی کرده است، اکنون مرز بین  این دو منطقه به حالت عادی برگشته و تحت کنترل دو دولت عراق و سوریه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرز بین بوکمال و القایم دیگر مکانی برای جابه‌جایی تروریست‌ها نخواهد بود، گفت: با آزادسازی بوکمال قدم بزرگی برپایان تشکیلات داعش برداشته شد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه تروریست‌ها هنوز در روستاهای اطراف بوکمال و دیرالزور حضور دارند اظهارکرد: گام بعدی ارتش سوریه و جبهه مقاومت پاکسازی این روستاها از لوث وجود تروریست ها داعش است.

وی با اشاره به اینکه داعش یک تفکر است و با نابودی تشکیلات و نیروهای نظامی تروریست‌ها این تفکر از بین نخواهد رفت، بیان کرد: نابودی این تفکر کار فرهنگی عظیمی را به ویژه با همکاری برادران اهل سنت می‌طلبد چرا که آن‌ها باید نشان دهند عقیده داعش یک عقیده شیطانی و ساخته شده از سوی اسرائیل و عربستان است.

سفیر سابق ایران در سوریه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه  استراتژی دولت سوریه در قبال تروریست‌های جبهه النصره و تحریرالشام چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد، با اتمام کار داعش این گروههای تروریستی هم تسلیم شوند، در غیر این صورت ارتش سوریه با آنان خواهد جنگید.

انتهای پیام/

آزادسازی شهر بوکمال از لوث تروریست‌های تکفیری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.