سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواب شما بر فرزندانتان چه تاثیراتی دارد؟

کودک مادر بی‌خواب، احتمالاً خودش هم خواب خوبی ندارد.به گفته محققان، کیفیت پایین خواب بر سلامت جسمی و روانی کودکان اثر منفی گذاشته و باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه، یادگیری و عملکرد کلی ایشان در مدرسه می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکانی که مادران‌شان مشکل خواب دارند، دیرتر می‌خوابند، در خواب آنها وقفه می‌افتد و زمان خواب عمیق‌شان کوتاه‌تر است.

راهبر این مطالعه، ساکاری لمولا، دانشیار روان‌شناسی دانشگاه وارویک انگلستان، گفت: «این یافته‌ها از آن جهت اهمیت دارند که خواب در کودکی برای سلامت و تکامل ضروری است.»

به گفته محققان، کیفیت پایین خواب بر سلامت جسمی و روانی کودکان اثر منفی گذاشته و باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه، یادگیری و عملکرد کلی ایشان در مدرسه می‌شود.

تیم تحقیقاتی لمولا جهت انجام این مطالعه از الکتروانسفالوگرافی (نوار مغزی) در خانه استفاده کرد تا به ارزیابی کیفیت خواب نزدیک به ۲۰۰ کودک ۷ تا ۱۲ ساله و والدین آنها بپردازد.

الکتروانسفالوگرافی به ثبت فعالیت الکتریکی مغز پرداخته و به محققان اجازه می‌دهد تا مراحل مختلف خواب را شناسایی کنند. به علاوه والدین به گزارش خواب خود و کودکان‌شان پرداختند.

مطالعه نشان داد که بین بی‌خوابی مادران و کاهش کیفیت خواب کودکان ارتباطی وجود دارد. در این موارد، والدین گزارش دادند که کودکان‌شان در به خواب رفتن مشکل داشتند و به اندازه کافی نمی‌خوابیدند. در عین حال، محققان هیچ پیوندی بین خواب پدران و کودکان پیدا نکردند.

 

منبع:سلامانه

انتهای پیام/

 

ارتباط خواب مادر وکودک 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.