سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای کیفی پیاده روی اربعین حسینی

امام جمعه آبادان گفت: برنامه‌هایی همچون انس با قرآن، پاسخگویی به شبهات و سؤالات رنگ و بوی اربعین امسال را عوض کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان در حاشیه پیاده‌روی نجف تا کربلا ، جهش بزرگ توجه به اربعین در کشور را امیدوارکننده دانست و افزود: موجی در کشور در رابطه با مسئله اربعین به وجود آمد.

وی گفت: دشمنان با تمام توان تلاش می‌کردند پیام‌های عاشورا به گوش جهانیان نرسد اما اربعین سبب شد این حادثه شناخته شود و امواج این آتش‌فشان خروشان سراسر جهان را فرا بگیرد.

امام جمعه آبادان تأکید کرد: با وجود اینکه مردم درخواست حذف ویزا و برطرف شدن مشکلات ظاهری را دارند ولی خوشبختانه مردم حرکت‌های ارزشمندی از نظر کیفی و کمی برنامه دارند.

به گفته حجت الاسلام ابراهیمی پور، امسال به مسائل فرهنگی اربعین و پیام‌های آن توجه خوبی می‌شود.

وی افزود: بالا بردن زمینه درک و فهم و بصیرت جامعه، دشمن زمان را شناسایی کردن و حول محور ولایت چرخیدن از موضوعاتی است که کیفیت مراسم اربعین را بالا می‌برد.

امام جمعه آبادان با قدردانی از تلاش موکب داران عراقی در پذیرایی از زائران گفت: مردم عراق به تمام معنا سنگ تمام می‌گذارند تا زائران این اجتماع بزرگ، نور و معرفت دریافت کنند و درس آزادی و آزادگی، مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم را بیاموزند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: مردم عراق هیچ تفاوتی بین انسان‌ها قائل نیستند و آنچه که دارند عاشقانه به زائران خدمت می‌کنند.

وی با بیان این که پیاده‌روی اربعین سبب می‌شود مکتب شیعه با راحت‌ترین و سهل‌ترین روش به دنیا معرفی شود، افزود: نحوه برخورد کشورهای مختلف دنیا به مسئله اربعین حرکت بنی امیه‌ای بوده و غول رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد تصاویر این اجتماع بزرگ دیده شود چون این مکتب معرفی شود زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

انتهای پیام/د

ارتقای کیفی و کمی پیاده‌روی اربعین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.