سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم ولایتمدار ایرانشهر در اربعین حسینی به سوگ نشستند

مردم ولایتمدار شهر میزبانان ولایت در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ویاران باوفایشان با حضور در مساجد و حسینیه‌های ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در اربعین حسینی هیات‌های عزادار در سطح شهر ایرانشهر به حرکت در آمده و در غم فراق بهترین‌های عالم سوگواری کردند.

عزاداران حسینی در شهرستان ایرانشهر با سینه زنی و سوگواری عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش گذاشتند.

همچنین دانش آموزان دبیرستان دخترانه بافت بلوچ ایرانشهر با برگزاری مراسم تعزیه خوانی عشق و علاقه خود را به اهل بیت پیامبر اسلام (ص) ابراز کردند.

شب گذشته نیز مراسم قرائت زیارت عاشورا با حضور هزاران نفر از عزاداران حسینی در مساجد و حسینیه‌های ایرانشهر برگزار شد.

امام جمعه ایرانشهر  فلسفه قیام امام حسین (ع) را احیاء ارزش‌های اسلام و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر کرد.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی گفت: مبارزه با فساد و اهتزاز پرچم اسلام در جهان، فلسفه قیام امام حسین (ع) و یاران با وفایشان بود که بعد از سال‌ها پیام این قیام همچنان در حال انتقال به نسل‌های جدید است.

وی با تجلیل از شور حسینی در جامعه اسلامی گفت: حضور میلیونی عاشقان ائمه اطهار (ع) در کربلای معلی در روز اربعین، زنده نگه داشتن حماسه حسینی و ادامه راه کربلاست که امسال نیز باشکوه‌تر از سال‌های قبل در حال برگزاری است.

ایرانشهر در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.

انتهای پیام /ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.