سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع اولین رگبار باران پراکنده پاییزی در سیستان وبلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز یکشنبه شرایط برای وقوع اولین رگبار باران پاییزی همراه با رعد و برق و تندباد در استان هرچند به شکل پراکنده فراهم است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی و با تقویت جریانات مرطوب جنوبی و عبور ناوه کم دامنه سطوح میانی جو از استان، روز یکشنبه شرایط برای وقوع اولین رگبار باران پاییزی همراه با رعد و برق و تندباد در استان سیستان و بلوچستان هرچند به شکل پراکنده فراهم است.

ملاشاهی  با اشاره به اینکه در روز دوشنبه بارش ها محدود به ارتفاعات جنوبی استان است، افزود: با توجه به اینکه این بارش اولین بارش پس از حدود بیش از سه ماه در استان سیستان و بلوچستان است، لغزندگی در جاده ها انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه با تشدید جریانات شمالی، در مناطق شمالی و برخی نقاط مرز شرقی و نوارغربی استان وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش دید رخ خواهد داد و دمای هوا حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، خاطر نشان کرد: در روزهای جمعه و شنبه در اکثر نقاط استان سیستان و بلوچستان افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۶ و کنارک و راسک با حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

انتهای پیام/ع

باران  پاییزی در سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.