سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی در ماتم اربعین حسینی گریست+تصاویر

مردم متدین و ولایتمدار آذربایجان شرقی در اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام )و یاران با وفایش بر سر و سینه زدند و گریستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در آذربایجان شرقی همزمان با اربعین حسینی در مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) بر سر و سینه زدند.


مردم ولایتمدار این استان در شهرها ، بخشها و روستاها با برافراشتن بیرق های سیاه و تشکیل دستجات سینه زنی و زنجیر زنی و برگزاری مراسم شبیه خوانی در اربعین قافله سالار کربلا و فرزندان و یارانش گریستند .


در تبریز هم اجتماع بزرگ خیابانی عزاداران حسینی و مراسم عزاداری جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی از جلوی مسجد کبود تبریز به طرف مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزارشد.


تبریزی های متدین با حضور در مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها زیارت اربعین را قرائت کرده و با فریادهای لبیک یا زینب ، لبیک یا ابوالفضل ، لبیک یا حسین و هیهات من الذله با آرمانهای شهیدان دشت کربلا تجدید میثاق کردند .


این مراسم باشکوه که با نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود با برگزاری نماز جماعت در مصلای تبریز به پایان رسید.

 

انتهای پیام/خ

مراسم عزاداری جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی درتبریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.