سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم اسدآباد:

نجات کشاورزان اسدآبادی در گرواحداث کارخانه قند

مسئولان استانی و شهرستانی تنها راه حل مشکلات چغندرکاران اسدآبادی را احداث کارخانه برای این محصول دانستند.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در این نشست تنها راه حل مشکلات چغندرکاران اسدآبادی را احداث کارخانه فرآوری این محصول ذکر کرد و گفت: بنیاد برکت کشور آمادگی مشارکت در احداث این طرح را دارد.

وی افزود: محصولات کشاورزی با ضریب امنیت ویژه ای باید روانه بازار شده تا در این مسیر کشاورزان دچار کمترین ضرر و زیان شوند.

نماینده مردم اسدآباد با اشاره به اشتغال 60 درصد مردم اسدآباد در بخش کشاورزی تاکید کرد: ایجاد صنایع تبدیلی می تواند موجب ارزش افزود و سود بیشتر برای تولیدکنندگان و همچنین رونق اشتغال این منطقه شود.

رنجبرزاده با بیان اینکه رفع مشکلات چغندرکاران را از اولویت مسئولان اسدآباد است، افزود: این شهرستان به عنوان قطب تولید چغندر قند به شدت نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث سه طرح اساسی و اشتغال زا در این شهرستان آمادگی وجود دارد که کارخانه قند یکی از این طرح ها است.

نماینده مردم اسدآباد  به پرتودهی محصولات کشاورزی اسدآباد تاکید کرد و گفت: پرتو دهی می تواند طول عمر محصولات باغی و زراعی انبار شده را افزایش داده و از فساد آنها جلوگیری کند.

فرماندار اسدآباد نیز ادامه داد:  افزایش سطح زیر کشت و میزان تولید چغندر قند در این شهرستان را فرصتی برای تحقق خودکفایی و تکیه برتوان داخلی دانست.

وی اضافه کرد: باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

حسین افشاری با اشاره به تولید 140 هزار تن چغندر قند در این منطقه، اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته ظرفیت کارخانه قند همدان روزانه 800 تن افزایش می یابد و بیشترین حجم را به محصولات اسدآباد اختصاص خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز احداث سردخانه و صنایع تبدیلی در اسدآباد را ضروری دانست و گفت : به دنبال جذب سرمایه گذار برای ایجاد این طرح ها هستیم.

انتهای پیام/ب

افزایش سطح زیرکشت در اسدآباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.