سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت مناسبات بین المللی با راه اندازی راه آهن قزوین- رشت

رییس سازمان برنامه وبودجه کشور گفت:راه آهن قزوین- رشت موجب تقویت مناسبات بین المللی کشور می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه وبودجه کشور در بازدید از روند احداث راه آهن قزوین به رشت افزود: را هاندازی این پروژه می‌تواند در سیاست بین الملل تاثیرگذار باشد و به توسعه روابط کشور کمک کند به همین دلیل با همه مشکلات و تنگنا‌ها منابع مالی تامین شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۸ درصد اعتبارات پروژه راه آهن قزوین به رشت تخصیص داده شده و آخرین اختصاص در این پروژه حدود ۹۰ میلیارد تومان بوده است که صورت گرفته و مشکلی در این زمینه نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه راه آهن قزوین به رشت امسال افتتاح و وارد شبکه ریلی کشور می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵ طرح مهم ریلی در برنامه اقتصاد مقاومتی تعریف شده که راه آهن همدان، کرمانشاه، ارومیه به مراغه و نیز قزوین به رشت و آستارا از آن جمله است.

وی اضافه کرد: راه آهن قزوین به رشت و آستارا که می‌تواند کریدور شمال به جنوب و قزوین به رشت و استارا را متصل کند به دلیل وجود بندر انزلی و منطقه اقتصادی و دریانوردی جایگاه ویژه‌ای دارد و باید آن را ادامه داد تا محموله‌های آذربایجان و روسیه را منتقل کند.

نوبخت گفت: در توافق قبلی با کشور‌های دیگر مقرر شد تا از چابهار محموله‌های کشور هندوستان را به آستارا، آذربایجان و روسیه برسانیم که بدلیل اهمیت موضوع تعداد بازدید‌های ما از این پروژه در زمان‌های کوتاهتری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: رئیس جمهور طبق توافق با روسای جمهور روسیه و آذربایجان، تاکید کرد تا این مسیر که کریدور شمال و جنوب است با سرعت بیشتری تکمیل شود تا چند کشور بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

بازدید نوبخت از راه آهن قزوین - رشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.