سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بودجه نظامی آمریکا برای سال مالی 2018 تصویب شد

کمیته‌های خدمات مسلح دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز چهارشنبه در مورد لایحه بودجه نظامی 699 میلیارد و 600 میلیون دلاری برای سال مالی 2018 به توافق رسیدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد کمیته‌های خدمات مسلح دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز چهارشنبه در مورد لایحه بودجه نظامی 699 میلیارد و 600 میلیون دلاری برای سال مالی 2018 به توافق رسیدند.

لایحه اختیارات دفاع ملی (NDAA) تعداد اعضای خدمت تمام ‌وقت ارتش آمریکا را افزایش و ناوگان هوایی و دریایی دولت این کشور را توسعه می‌دهد. این توسعه شامل خرید 90 جنگنده اف.35 از شرکت لاکهد مارتین خواهد بود.

رقم نهایی سال مالی 2018 که از ابتدای ماه اکتبر (9 مهر) آغاز شده است، بسیار بیش‌‎تر از 603 میلیارد دلاری است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد داده بود. وی خواستار تخصیص دوباره منابع و انتقال وجوه از بخش‌های غیرنظامی به این حوزه شده بود.

بر اساس این لایحه؛ 692 میلیارد دلار به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اختصاص خواهد یافت که از این مقدار، 65 میلیارد و 700 میلیون دلار صرف عملیات‌های جاری در عراق و افغانستان خواهد شد.

این لایحه پیش از این به طور جداگانه در دو مجلس آمریکا به تصویب رسیده بود و اکنون با رفع موارد اختلافی، برای تایید رئیس جمهوری به کاخ سفید ارسال می‌شود.

بودجه نظامی آمریکا در سال مالی گذشته (2017) 618 میلیارد و 700 میلیون دلار بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
یا علی 699 میلیارد دلار به تومن چقدره دوستان
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
به جهنم که اضافه بشه بخوره تو سرش