سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ستاد دائمی وقف در گیلان

ستاد دائمی وقف با هدف گسترش فرهنگ وقف در گیلان تشکیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد احمدی پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: ستاد دائمی وقف با هدف گسترش فرهنگ وقف در گیلان تشکیل خواهد شد.

وی افزود : ستاد دائمی وقف با تشکیل نشست ماهانه گسترش فرهنگ حسنه وقف را دنبال خواهد کرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان برقراری عدالت اجتماعی را کارکرد مهم وقف دانست و گفت :  کم کردن فاصله طبقاتی ، توزیع عادلانه ثروت ، اشتغالزایی و کاهش بیکاری از کارکردهای اجتماعی این سنت حسنه است.

محمد احمدی پور  تبلیغ و نشان دادن آثار وقف را خواستار شد و اظهار داشت : اگر مردم به تاثیرات وقف در زندگی خود آگاه باشند به نوعی فرهنگ وقف ترویج شده است.

وی به رسالت دیگر سازمان اوقاف و امور خیریه در مدیریت امور بقاع متبرکه اشاره و خاطر نشان کرد : به گردشگری مذهبی توجه ویژه شود.

حجت الاسلام  علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 40 موقوفه در استان ثبت شده است  گفت : ارزش این موقوفات 300 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به لزوم اجرای نیات واقفان افزود : از ابتدای امسال تاکنون 600 میلیون تومان از درآمد موقوفات از اجرای نیات واقفان محقق شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان حفظ موقوفات را از دیگر رسالت های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات اوقاف استان دانست و اعلام کرد : در این راستا برای 600 رقبه گیلان سند مالکیت صادر شد.

حجت الاسلام  علیزاده از صدور 40 حکم قضایی به نفع اوقاف و امور خیریه در طرح دعوی با متصرفان موقوفات خبر داد و تصریح کرد : امسال 30 هکتار موقوفات در گیلان احیا شد.

 

انتهای پیام/م.ع

تشکیل ستاد دائمی وقف در گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.