سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا؛

نقشه های آمریکا در منطقه شکست خورده است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکا با لشکر کشی به منطقه قصد تسلط داشت به طوری که بیش از ۵ هزار کشته و ۱۵ هزار مجروح دادند، اما به اهدافشان نرسیده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با موضوع تحلیل تحولات ژئوپلیتیک منطقه غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا در سال‌های گذشته شکست‌های متعددی خورده گفت: سال ۱۹۹۱ در جریان لشکرکشی به کویت و فروپاشی شوروی به دنبال تک‌قطبی‌سازی قدرت در جهان بودند تا یک قدرت هژمون از تمام جهات در جهان شکل دهند که در این راه شکست خوردند.

وی با بیان اینکه جهان کنونی جهان چندقطبی قدرت است، گفت: قدرتی که در قرن حاضر شکل گرفته قدرت آسیایی با محوریت روسیه، چین و هند است و برخی تحلیلگران می‌گویند قدرت به آرامی از غرب به شرق عالم حرکت می‌کند و مبنای آن اقتصاد و فرهنگ است.

 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود:این تحلیلگران، اقتصاد را بیشتر متوجه چین و فرهنگ را فرهنگ اسلامی می‌دانند به طوری که ایدئولوژی اسلام ایدئولوژی الهام‌بخش در جهان است و قطب بزرگ جهان اسلام در قرن بیست و یکم بروز و ظهور می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: امنیت پایدار را نتوانتستد در افغانستان پیاده کنند و در عراق نیز می‌خواستند نظامی لائیک، سکولار و مخالف با ایران روی کار بیاورند، اما با عنایت مراجع دین یک قانون اساسی تقریباً اسلامی و حکومتی با اکثریت شیعی روی کار است و در مجموع آنچه رخ داد وزن ژئوپلیتیکی ایران را افزایش داد و برنده این قضایا ایران بود.
 
انتهای پیام//ف.ج

سفر مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.