سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرستان خمین میزبان مهاجران کوچک +تصاویر

سار‌های مهاجر از شمال و شمال غرب کشور به زیست گاه‌های طبیعی خمین فرود آمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سید علیرضا شریفی رئیس حفاظت محیط زیست خمین گفت: سار‌های مهاجر از مناطق شمال و شمال غرب کشور به زیست گاه‌های طبیعی این شهرستان فرود آمدند.



شریفی با بیان اینکه این پرندگان مهاجر در مسیر مهاجرت خود از مناطق سردسیری به مناطق گرمسیری مدتی را در زیستگاه‌های این شهرستان می‌گذرانندافزود: سار‌ها به طور میانگین توقف یک تا دو ماهه در این شهرستان دارند و با آغاز فصل سرما و زمستان به سمت مناطق گرمسیری مهاجرت می‌کنندوماندگاری این نوع پرنده بستگی به شرایط جوی این منطقه دارد و درصورت سرمای زودهنگام در مهاجرت این پرندگان تسریع می‌شود.

وی اضافه کرد: این شهرستان ۱۱ زیستگاه حیات وحش دارد و به دلیل برخورداری از توان اکولوژیکی، رویشگا‌ها و زیستگاه‌های مختلف جمعیت‌هایی از پرندگان بومی، شکاری و مهاجر سرد استپی کوهستانی، این منطقه را برای زیست انتخاب می‌کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست خمین از مهاجرت پرندگان آبزی و کنارآبزی به منابع آبی این شهرستان در روز‌های آینده خبر داد و افزود: منابع ابی این شهرستان میزبان گونه‌های مختلف این پرندگان در فصل زمستان می‌شود.

سار پرنده‌ای پرسرو صدا و خودنماست که با پروازی سریع و مستقیم و در جنگل ها، روستاها، باغ ها، علف زار‌ها و لابه لای درختان و نی زار‌ها زندگی می‌کند و هر ساله در فصل پاییز جمعیت انبوهی از این پرندگان به شهرستان خمین مهاجرت می‌کنند که در دسته‌های ۱۰۰ تا هزارتایی مشاهده می‌شوند.

انتهای پیام / ج


مهاجرت زمستانه سار‌ها به خمین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.