سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگران وضعیت خانم "قدس کنی" در زندان استرالیا هستیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا باید استرداد خانم "قدس کنی" را پس بگیرد و وی را به میهن خود بازگرداند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت «نگار قدس کنی» شهروند ایرانی محبوس در استرالیا، اظهار کرد: از نخستین روزهایی که این تراژدی اتفاق افتاد، وزارت خارجه با تمام توان در سطوح مختلف از وزیر خارجه تا مقامات سفارتخانه ایران در کانبرا پیگیر این موضوع بودند و حتی مسئولان وزارت خارجه با سفارت استرالیا در تهران تماس‌های خود را برای حل این مسئله ادامه می دهند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: متاسفانه این داستان غم‌انگیز باز هم به سیاست‌های ناروا و غلط ایالات متحده آمریکا برمی‌گردد که با اتهام‌های بی‌اساس، برخی از شهروندان ایرانی را به بهانه اینکه تحریم را نادیده گرفتند و در یک مناسبت‌هایی با دولت، موسسات  یا مرم ایران همکاری داشتند، در اقصی نقاط جهان مورد پیگرد قانونی قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:  خانم کنی در زندان استرالیا در وضعیت نه چندان مطلوبی قرار دارد و ما تا حد زیادی نگران وضعیت وی هستیم و در یکی دو هفته گذشته به تلاش‌های خودمان افزودیم و سعی کردیم دولت استرالیا را مجاب کنیم در مذاکراتی که می‌تواند با آمریکا داشته باشد، مانع از این استرداد شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: آمریکا باید این استرداد را پس بگیرد و اجازه دهد، خانم کنی که باردار است از زندان آزاد شود و به میهن خود بازگردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.