سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

اشتغال زایی برای 4 هزار نفر در خوشه سنگ قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در حال حاضر برای 4 هزار نفر در خوشه سنگ استان اشتغال زایی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ طیبی نژاد،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادیاظهار کرد:در حال حاضر اشتغال چهار هزار نفری را در خوشه سنگ استان قم شاهد هستیم، این در حالی است که یکی از واحدهای بزرگ صنعت سنگ استان قم به دلیل اختلافات مالی تعطیل شده است و از سرمایه گذاری انجام شده در این واحد استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت تولید محصولات چوبی بیان کرد: بسیاری از محصولات چوبی کشور در استان قم تولید می‌شود و شهرک تخصصی قنوات را به این زمینه اختصاص دادیم.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: یک برند در خوشه مبلمان استان قم به وجود آمده است و به دنبال ایجاد ارزش افزوده در صنعت چوب استان قم هستیم، همچنین خوشه مبلمان استان قم به دنبال توسعه واحدهای عرضه است.

طیبی نژاد با اشاره به خوشه سوهان استان قم اظهار کرد: حدود 800 واحد در این خوشه عضویت دارند، واحدهای سوهان در سطح شهر قم پراکنده هستند و سوهان استان را در نمایشگاه‌های بین‌المللی همچون نمایشگاه عمان عرضه کردیم و از این طریق یک تن سوهان با برند صادراتی استان به امارات صادر شد.

وی ادامه داد: قرارداد افزایش ماندگاری سوهان قم را با یکی از شرکت‌های تخصصی بستیم تا مدت ماندگاری سوهان را از دو ماه به حدود یک سال برسانیم، شرکت مدیریت صادرات را با محوریت خوشه سوهان قم به وجود آوردیم تا افزایش صادرات این محصول را به خارج از کشور شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: حجم زیادی از سوهان استان به صورت غیررسمی به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود، برند رسمی سوهان قم امسال ثبت شد و باید یک کد صادراتی برای صادرات سوهان ایجاد شود.

طیبی نژاد با اشاره به مشکلات خوشه سوهان استان قم اظهار کرد: بسته‌بندی نامناسب را در برخی از سوهان‌های استان شاهد هستیم، اکنون تنها قوطی‌های ساده برای سوهان در شهر قم تولید می‌شود و ساخت برخی از قوطی‌های خاص در شهرهای دیگر برای واحدهای تولیدی سوهان قم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که نمادی از سوهان در شهر قم ایجاد شود، در شهرهای مختلف برای محصولات بومی نمادهایی ایجاد می‌شود، همچنین لازم است که کارگاه‌های سنتی سوهان به کارگاه‌های صنعتی تبدیل شوند و این مساله با اختصاص زمین در شهرک شهاب در حال صورت گرفتن است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: سوهان یک کالای لوکس است و قیمت گذاری این کالا موجب کاهش کیفیت آن می‌شود.

انتهای پیام/ش

4 هزار نفر در خوشه سنگ قم اشتغال یافته اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.