سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت 63 هزار تن سیب از باغات خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 63 هزار تن سیب در باغ های استان خراسان شمالی تولید و برداشت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: این میزان سیب از سطح سه هزار و 335 هکتار باغ بارده سیب برداشت شده است.

وی افزود: سطح باغ های سیب استان سه هزار و 760 هکتار است که از این سطح، سه هزار و 335 هکتار باغ بارده است.

وی با بیان اینکه سیب، پس از انگور بیشترین تولید محصولات باغی در استان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: 9.14 درصد از سطح باغ های استان، باغ سیب است و میزان تولید این محصول 56 هزار و 529 تن در سال است که این رقم معادل 26.3 درصد از تولیدات باغی استان است.

شریکیان با اشاره به اینکه بخشی از سیب های تولیدی برای آخر سال و شب عید ذخیره سازی می شود ، گفت: ظرفیت ذخیره سازی سردخانه های بخش خصوصی در استان 10 هزار تن است که امکان ذخیر سازی را فراهم کرده است و کشاورزان نیز می توانند برای تنظیم بازار این محصول از ظرفیت سردخانه ها استفاده کنند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: میانگین عملکرد باغ های سیب 16 هزار و 700 کیلوگرم در هکتار است اما برخی تولید کنندگان برداشت 120 تن سیب در هر هکتار را نیز تجربه کرده اند.

وی افزود: شهرستان شیروان با سطح زیر کشت هزار و 844 هکتار، بیشترین سطح باغ های سیب را دارد و اسفراین و بجنورد در رده های بعدی هستند.

انتهای پیام/آ

برداشت سیب از باغات استان خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.