سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوادث ناشی از کار؛

کاهش ۲۷ درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش ۲۷ درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر صیانت از جان کارگران در برابر حوادث ناشی از کار، اظهار کرد: آنچه مهم و ارزشمند بوده صیانت از صدمات ناشی از کار به گارگران است و باید در این خصوص با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از خرد جمعی و شناسایی دقیق نقاط آسیب‌پذیر و به خصوص آموزش به کارگران و کارفرمایان در واحد‌های تولیدی ایمنی را در این واحد‌ها افزایش دهیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین حوادث ناشی از کار را در حوزه ساختمان سازی اعلام کرد و افزود: پراکندگی و موقتی بودن ماهیت کاری کارگاه‌های ساختمانی، ضعف فرهنگ ایمنی در بین کارگران، پیمانکاران و کارفرمایان کارگاه‌های ساختمانی، کمبود کارگران ماهر و متصدیان دارای صلاحیت فنی و ایمنی را از عمده مشکلات این حوزه است.

وی بیان کرد: باید با به کارگیری روش‌های نوین اجرایی برای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت، کنترل و نظارت بیشتر به صلاحیت پیمانکاران بخش ساختمان، شناسایی و توجه بیشتر به کانون‌های خطر برای جلوگیری از بروز حوادث شدید این ضعف‌ها را کاهش دهیم.

آشتاب با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار در شش ماهه نخست سالجاری اظهار کرد: با بازرسی‌هایی که برای ارتقاء سطح سلامت کارگران انجام شده، در این مدت حوادث ناشی از کار در استان نسبت به شش ماهه سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی آموزش‌های لازم در خصوص ایمنی و بهداشت کار را یکی از مهمترین عوامل کاهش حوادث در کار دانست و تاکید کرد: کارشناسان این اداره کل در شش ماهه امسال ۹۵۹۱ نفر ساعت آموزش‌های تخصصی و عمومی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان در استان ارائه کردند.

انتهای پیام/م

 حوادث ناشی از کار در۲۷کاهش  درصدی لرستان داشته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.