سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات خودروهای لوکس هیچ ضرورتی برای کشور ندارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: واردات بسیاری از اقلام به ویژه خودروهای گران‌قیمت و لوکس هیچ ضرورتی برای کشور ندارد.

علی‌اکبر کریمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور از حجم گسترده واردات آسیب دیده است، گفت: واردات بسیاری از اقلام به ویژه خودروهای گران‌قیمت و لوکس هیچ ضرورتی برای کشور ندارد و تنها موجب خروج ارز و ترویج فرهنگ تجمل و مصرف‌گرایی می‌شود.

وی ادامه داد: واردات اینگونه اقلام لوکس در شرایط عادی اقتصادی مشکلی ندارد اما اکنون کشور درگیر تنگناهای ارزی و مشکلات اقتصادی است. 

کریمی با اشاره به اینکه می‌توان با مشارکت و سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی فناوری و اشتغال را به کشور وارد کرد: حضور و سرمایه‌گذاری مشترک برندهای معتبر خارجی در ایران می‌تواند با ایجاد سطح فناوری بالاتر، مصرف انرژی کمتر و سطح ایمنی بالاتر برای مردم خودرو تولید کند و علاوه بر آن با صادرات بخشی از این تولیدات برای کشورمان بازار مناسب به وجود آورد.

نماینده مردم اراک و خنداب تصریح کرد: در صورت تحقق این شرایط می‌توان آینده‌ بهتری را برای صنعت خودروسازی کشورمان ترسیم کرد و سدی برای مهار واردات بی‌رویه ساخت.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: قرارداد شرکت رنو فرانسه با ایران برای احداث یک سایت بزرگ در شهرستان ساوه با کارشکنی و دخالت خودروسازهای داخلی که به نوعی نمی‌خواستند برای خود رقیبی داشته باشند، دچار مشکل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، واردات ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.