سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش هشت درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های شمال سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: تلفات رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال در جاده‌های شمال این استان در همسنجی با مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش یافته است.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده  فرمانده پلیس راه شمال استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  تلفات رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال در جاده‌های شمال این استان در همسنجی با مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش یافته است.

سرهنگ بهروزی افزود:خستگی و خواب آلودگی ناشی از فاصله طولانی شهر‌ها و انحراف به چپ از مهمترین علل بروز حوادث رانندگی در جاده‌های سیستان و بلوچستان است.

وی سرعت زیاد را یکی از مهمترین دغدغه‌ها در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: ضروری است رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه از بروز حوادث رانندگی برای خود و دیگران پیشگیری کنند.

بهروزی  افزود: هموطنان هرگونه پیشنهاد، انتقاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با شماره ۱۹۷ و هرگونه خبر یا اتفاق را به شماره ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه در شمال (زاهدان) و جنوب (ایرانشهر) است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در هفت ماهه نخست امسال فوتی‌های حوادث رانندگی در این استان سه درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت.

رضا عبدی افزود: ۴۶۶ نفر در این مدت در حوادث ترافیکی سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال با ۴۵۳ نفر، سه درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از مجموع تلفات حوادث ترافیکی این مدت ۷۵ نفر زن و ۳۹۱ نفر مرد بودند.

وی گفت: بیشترین تلفات حوادث ترافیکی این مدت با ۳۶۸ مورد در جاده‌های برون شهری، ۵۳ مورد در جاده‌های روستایی، ۴۵ مورد در مسیر‌های درون شهری گزارش شده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۲۰۹ مصدوم حوادث ترافیکی نیز در این مدت به اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که از این تعداد ۹۶۸ نفر زن وسه هزار و ۲۴۱ نفر مرد هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: مصدومان حوادث ترافیکی این مدت در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

کاهش تصادفات رانندگی در جاده های شمال استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.