سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا: تمدن نوین اسلامی، رهیافت همایش عظیم اربعین

حجت الاسلام محمد حسن عبدی هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا در گلستان و مازندران تمدن نوین اسلامی را رهیافت همایش عظیم اربعین حسینی دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ وی امروز در لشکر ۳۰ پیاده گرگان با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی گفت: نگاه به مسائل جهانی نشان می‌دهد که ما همواره در معرض تهدید‌های مختلف از ناحیه دشمنان اسلام بوده‌ایم و نمی‌توان با کار روزمره و عادی حتی به تمدن اسلامی نزدیک شویم. پس ضروری است به دنبال پیدا کردن روش‌ها و راه‌های موثری برای حرکت به سمت آن تمدن مطلوب باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: از نگاه مقام عظمای ولایت و رهبری، تمدن اسلامی فضایی است که انسان در آن فضا به لحاظ معنوی و مادّی می‌تواند رشد کند و به غایات مطلوبی برسد که خدای متعال او را برای آن غایات خلق کرده است که زندگی خوب و عزّتمندی داشته، انسان دارای قدرت، دارای اراده و دارای ابتکار باشد.

حجت الاسلام عبدی ادامه داد: داشتن تقوای دینی وسیاسی، پایبندی به آرمان‌های اسلامی و انقلابی، پایبندی به استقلال کشور و دشمن شناسی و عدم وادادگی در برابر فرهنگ غیر اسلامی همه از عناصر اصلی انقلابی بودن است.

رئیس عقیدتی سیاسی آجا در گلستان تصریح کرد: امروز دستگاه‌های فرهنگی ما اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد، هیئت‌های مذهبی و همه دستگاه‌های تربیتی، مراکز فرهنگی و هنری باید برای نقش آفرینی هدفمند در این حرکت عظیم آماده باشند.

حجت الاسلام عبدی ادامه داد: امروز جوان ما باید قبل از حرکت در مسیر، با نقشه راه این مسیر نورانی آشنا شود و باید به فکر پاک و بی پیرایه جوانی که قدم در مسیر عشق می‌گذارد جهت بدهیم و اجازه ندهیم حتی یک گام بدون بصیرت در این راه بردارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با روش‌های گوناگون از فرصت بازی و ورزش و فضای مجازی و بهره گیری از روحیه جستجوگر و هیجان طلب جوان و حتی عواطف دینی و معنوی او، مستقیم و غیر مستقیم در حال برنامه ریزی و تربیت هدفمند جوان مسلمان با آموزه‌های فرهنگ غرب است.

به گفته وی، ما میتوانیم در این فرصتی که جوان پشت پا به جاذبه‌های دنیوی و مادیگری زده و در مسیر دلدادگی قدم می‌زند و حنای آموزه‌های غیر اسلامی برایش رنگی ندارد، از فرصت استفاده کرده و بصیرت او را ارتقاء داده تا به راحتی راه را از بیراهه و دشمن را از دوست بشناسد.

انتهای پیام/م
 

رهیافت همایش عظیم اربعین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.