سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره 115 نمونه خون بندناف در بانک خون رویان سیستان و بلوچستان

مسئول دفتر بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از ذخیره 115 نمونه خون بندناف نوزاد در بانک خون بندناف رویان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ‌صفورا آقاحسنی  با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان استان تاکنون 144 قرارداد منعقد و به مرکز ارسال شده است، گفت: از این تعداد 20 قرارداد به دفتر استان برگشت داده شده است.


وی با اشاره به اینکه دفتر بانک خون استان دارای دو دفتر در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و علی بن ابی طالب زاهدان است، ادامه داد: 95 درصد پرونده‌ها در شعبه یک(بیمارستان تامین اجتماعی) تشکیل می‌شود.


مسئول دفتر بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از ذخیره‌سازی 115 نمونه خون بندناف نوزاد در بانک خون بندناف رویان استان خبر داد و افزود: با توجه به تازه تاسیس بودن دفتر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان و تبلیغات محیطی انجام شده این میزان از ذخیره‌سازی نشان از ارتقای سطح آگاهی عمومی هم‌استانی‌های ما دارد.

آقاحسنی اضافه کرد: در راستای تبلیغات و معرفی دفتر بانک خون بندناف و مزایای و پیامدهای ذخیره سازی خون بندناف در استان نشست‌های مستمری با رئیس و معاونین آموزشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، روسای بیمارستان‌های تامین اجتماعی و علی بن ابی طالب، روسای زایشگاه‌های سطح شهرستان زاهدان و معاون آموزشی و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان انجام خواهد گرفت.


وی یادآور شد: بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی از زمان تاسیس، فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی دارند، آغاز کرده است.


مسئول دفتر بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: خون بندناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمان بیماری‌های بدخیم مورد استفاده قرار گیرد که بسیار مهم و ضروری است تا همه اقشار جامعه و خانواده‌ها از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بندناف اطلاع و آگاهی داشته باشند.


آقاحسنی اظهار کرد: سلول‌های بنیادی همانند خون در تمامی جراحی‌ها و درمان بیماری‌های خونی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.


وی ادامه داد: خون بندناف مملو از سلولهای بنیادی خون‌ساز است که در بیماری‌هایی که منشاء خونی دارند همچون انواع سرطان خون، تالاسمی، کم خونی‌های مادرزادی و نقص سیستم ایمنی بیماری نقص سیستم ایمنی با استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف قابل درمان هستند.

انتهای پیام/گ

ذخیره خون در بانک خون رویان سیستان وبلوچستان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.