سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سراوان

فرماندار سراوان بر مدیریت صحیح امکانات و منابع موجود در راستای ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سراوان به ریاست درویش نارویی فرماندار شهرستان و دیگر اعضا در محل دفتر کار فرماندار برگزار شد.

فرماندار شهرستان سراوان ضمن بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: خیلی از دانشمندان و ریاضی دان و شعرا در گذشته بدون دانش دانشگاهی با کتابخوانی به این جایگاه های علمی بزرگی دست پیدا کرده اند و هنوز هم از یافته های آنان در دنیا بهره برداری می شود.

این مسؤل گفت: همچنین بر مدیریت صحیح امکانات و منابع موجود در جهت ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

درویش نارویی ضعف جدی ای که در جامعه شاهد آن هستیم و هر چه به جلو تر حرکت می کنیم بیشتر نمود پیدا می کند استفاده نادرست از فضای مجازی و عواملی از این دست است که باعث ایجاد فاصله بین کتاب و مردم شده است و در این زمینه چاره اندیشی صورت پذیرد.

نارویی با اشاره به این مطلب که شهرستان سراوان شرایط بهتری نسبت به دیگر نقاط است افزود : این شهرستان از لحاظ بافت فرهنگی و شخصیت های فرهنگی دارای افراد صاحب نظر می باشد و بایستی از وجود آنها در ایجاد ساز و کار و شناسایی آسیب ها و در جهت بهره وری مفید استفاده شود.

فرماندار شهرستان سراوان همچنین راه اندازی هر چه سریعتر نگار خانه با توجه به پیگیری های استاندار و خواسته هنرمندان و جوانان را خواستار شد.

نارویی گفت: با ایجاد نگاه و هم افزایی در جهت بهتر شدن شرایط و بهره گیری از منابع مختلف و فرصت های شهرستان و دوستانی که خدمت فرهنگی می‌کنند فضایی ایجاد شود تا بتوان در اعتلاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیر گذار بود.

انتهای پیام/گ

ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.