سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویزیت پزشکی زوار در مرزهای سه گانه کشور

معاون اورژانس کشور گفت: تا روز گذشته بیش از ۳۰۰ هزار ویزیت پزشکی در مرزهای سه‌گانه کشور شامل درمان سرپایی و ویزیت اختصاصی انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حسن نوری معاون اورژانس کشور در جریان بازدید از امکانات، تجهیزات و بیمارستان و درمانگاه صحرایی در مرز شلمچه با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در ایام اربعین افزود: شرایط بسیار خوبی در مرز شلمچه وجود دارد، بیمارستان صحرایی ایده آلی نیز در منطقه ایجاد شده که هم امکان پشتیبانی موارد روتین را دارد و هم می تواند بحث بهداشت، درمان و مخاطرات احتمالی را به خوبی کنترل کند.

وی با بیان اینکه امکانات فعلی برای بازگشت زائران حفظ می شوند، گفت: از آنجایی که نیروهای ما بایستی سه هفته در مرز مستقر باشند بخشی از زمان را به این افراد استراحت داده می شود، اما در زمان بازگشت زائران، میزان استراحت آنان کم می شود، تعداد آمبولانس ها، امکانات و خدمات قابل ارائه افزایش می یابد.

 نوری افزود: در زمان ورود زائران به کشور، واحد بیماریهای واگیر نیز خدمت بسیار مهم و قابل توجهی را به منظور جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار ارائه می کنند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون ۱۸ بار بالگردهای ما در مرزهای سه گانه برای انتقال مصدومان به پرواز در آمده اند ضمن اینکه بالگردهایمان ۱۰ بار برای انتقال بیماران به استان های داخلی کشور از مرزها به پرواز درآمده اند.

نوری با بیان اینکه در ایام گذشته مشکل حادی نداشتیم، افزود: اگر چه چند حادثه اتوبوس و مینی بوس در مرزهای شلمچه و مهران داشتیم اما با حضور نیروهای تخصصی موارد به خوبی کنترل شد.

وی گفت: با توجه به موج بازگشت زائران اربعین از کربلا، بیش از ۴۰۰ پزشک و متخصص را به مرزهای سه گانه اضافه کرده ایم ضمن اینکه ۸۰۰ دستگاه آمبولانس، ۹ بیمارستان صحرایی و ۱۰ بالگرد ما در حال خدمات رسانی به زائران اربعین در مرزهای سه گانه هستند.

وی با شرح اینکه امسال میزان خدمات رسانی مان نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است، افزود: البته این حجم از افزایش خدمات با تصور گشایش مرز خسروی انجام شد که با توجه به عدم گشایش این مرز تمامی امکانات میان سه مرز شلمچه، چذابه و مهران توزیع شد، امسال با یک ظرفیت بیشتر خدمات رسانی را آغاز و در حال انجام داریم.

انتهای پیام/د

ویزیت پزشکی بیش از ۳۰۰ هزار زائر در مرزهای سه‌گانه کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.