سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن 57 پزشک متخصص به کادر درمانی خراسان جنوبی

57 نیروی متخصص در 18 رشته پزشکی به کادر درمانی خراسان جنوبی اضافه شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دکتر دهقانی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری گفت: 57 نیروی متخصص در 18 رشته پزشکی به کادر درمانی خراسان جنوبی اضافه شدند که از این تعداد تاکنون 53 نفر، محل خدمتشان مشخص شده است و برخی از آنان فعالیت خود را از ابتدای آبان آغاز کردند.

وی مبنای توزیع این نیروها را جمعیت شهرها، فاصله شهرها تا مرکز استان و میزان بیمارپذیری بیمارستان ها اعلام کرد و افزود : در این توزیع شهرستان های بزرگتر باید شهرهای مجاور خود را نیز پوشش دهند.

دکتر دهقانی گفت: با وجود اضافه شدن 57 نیروی جدید، کادر درمانی خراسان جنوبی به تعدادی متخصص در رشته های بیهوشی، رادیولوژی و جراحی عمومی نیاز دارد که درحال رایزنی با وزارتخانه برای تأمین این متخصصان از بین افرادی که تعهدشان تمام شده یا تعهد خاصی به جایی ندارند، هستیم.

دکتر عابدی،معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه افزود: 11 دانشجو در رشته های بیوتکنولوژی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و پزشکی خانواده در مقطع دستیاری برای اولین بار در استان پذیرش شده اند.

وی گفت: امسال در آزمون دستیاری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز 39 نفر پذیرفته شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سرانه آموزشی برای هر دانشجو را در این دانشگاه، نزدیک به 7 متر مربع دانست و افزود: از سال 93 تاکنون فضاهای آموزشی دانشگاه با 50 درصد افزایش به 21 هزار متر مربع رسیده است.

دکتر عابدی گفت: مرکز مجهز آزمون های الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا دو ماه آینده راه اندازی می شود.
منبع:صدا و سیما
انتهای پیام/ب


افزایش 50 درصدی فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.