سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه دستگیری‌های پساکودتا در ترکیه

دادستانی آنکارا حکم بازداشت ۴۷ نفر از کارکنان سه وزارتخانه دولتی را به اتهام ارتباط با جماعت فتح‌الله گولن صادر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، موج دستگیری‌ها در ترکیه همچنان ادامه دارد و براساس گزارش‌ها، دادستانی آنکارا حکم بازداشت 47 نفر از کارکنان سه وزارتخانه دولتی را به اتهام ارتباط با جماعت فتح‌الله گولن (متهم ردیف اول کودتای 15 جولای 2016) صادر کرده است.

نیروهای امنیتی ترکیه به موجب حکم دادستانی آنکارا از صبح امروز 25 نفر از کارکنان وزرات بهداشت، خانواده و آموزش ملی را دستگیر کردند و کار بازداشت بقیه افراد ادامه دارد. استفاده از نرم افزار مکالمه محرمانه موسوم به "بایلوک" ، حمایت مالی از جماعت فتح الله گولن و تبانی برای استخدام عوامل نفوذی این جماعت در سازمان های دولتی از اتهاماتی است که در حکم دادستانی آنکارا به آن اشاره شده است.

مقامات دولت ترکیه تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند: این افراد مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای 2016 نقش داشتند.

ترکیه مدعی است، فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به جنبش حیزمت (خدمت) با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای (25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است؛ کودتایی یک شبه که 249 کشته و دو هزار و 193 مجروح به همراه داشت.

دولت ترکیه پس از کودتای 15 جولای 2016 تا کنون بیش از 151 هزار تن از جمله 28 هزار نفر از نیروهای مسلح،؛ چهار هزار و 463 قاضی و پنج هزار و 822 استاد و کارکنان دانشگاه را از کار برکنار کرد و حدود 134 هزار تن از جمله 319 خبرنگار را بازداشت موقت، 65 هزارتن از جمله 170 روزنامه نگار و 14 نماینده مجلس را زندانی و 189 رسانه و سه هزار و 3 دانشگاه، مدرسه و خوابگاه را تعطیل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.