سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بازارچه‌های مرزی خبر داد:

کاهش ۴۰ درصدی صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری صادرات از بازارچه‌های مرزی استان از لحاظ وزن ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کوروش محمدی  مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۴۵ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۱۱ کیلوگرم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: این میزان کالا به ارزش دو هزار و ۸۳۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۵۳۱ هزار ریال انجام شد که کاهش ۳۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

محمدی  افزود: در این مدت نیز ۱۳ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۵۵۱ کیلوگرم واردات از بازارچه‌های مرزی انجام شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد از لحاظ وزن افزایش و سه درصد از لحاظ ارزش کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: جانمایی بازارچه‌های مصوب اخیر هیئت دولت در استان انجام شده است و مراحل مقدماتی راه اندازی رسمی این پنج بازارچه مصوب، انجام شد و تأمین اعتبار آن در کارگروه ویژه مرز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد حجم مبادلات از بازارچه‌های مرزی استان به صادرات و فقط ۱۰ درصد به واردات اختصاص دارد که آن هم مربوط به واردات دام است که از مرز کوهک سراوان انجام می‌شود، این میزان واردات بسیار اندک است و مورد استقبال کشور مقابل نیست.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.