سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرندگان مهاجر مخزن اصلی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وجود پرندگان مهاجر در شیوع بیماری گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهنادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع و انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان مهاجر که مخزن اصلی این بیماری هستند احتمال بروز این بیماری افزایش می یابد.

وی بابیان اینکه  عرضه غیر مجاز طیور و حمل و نقل غیر مجاز یکی از عوامل ماندگاری و انتشار این بیماری است گفت: مهم ترین راهکارهای پیشگیری از بروز بیماری آموزش است که منجر به ارتقای امنیت زیستی به ویژه در سطح واحدهای صنعتی می شود و لازم است در این زمینه از کلیه پتانسیل های موجود از جمله رسانه های مکتوب، فضای مجازی و صدا و سیما به خوبی استفاده شود.

وی  تشکیل تیم های مراقبت و پایش، وجود آزمایشگاه تشخیص سریع، تشکل کارگروه با دستگاه های مرتبط از جمله  اقدامات انجام شده در خصوص این بیماری عنوان کرد و گفت: ورود پرندگان مهاجر، فعالیت مراکز عرضه و کشتار غیر مجاز طیور در استان و مرز شترک با عراق بحران زده تهدیدهای انتشار بیماری محسوب می شوند.

انتهای پیام/ز

تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.