سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعامل دو سویه دستگاه قضا و سازمان بهزیستی در گلستان

مدیرکل بهزیستی با رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب دادگستری گرگان برای اجرای صحیح قانون حمایت از کودکان بی سرپرست دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ غفاری مدیرکل بهزیستی استان گفت: به منظور تسهیل دراجرای قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و فرزندخواندگی در مراسمی صبح امروز با رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب دادگستری گرگان دیدار و گفتگو شد.

غفاری گفت: در این دیدار به اجرای صحیح قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که حاصل تعامل نزدیک و دوسویه دستگاه‌های اجرایی است اشاره شد.

وی ادامه داد: همکاری بین دادگستری و بهزیستی که در حوزه‌های اجتماعی و نابهنجاری‌های جامعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند در بهبود سلامت اجتماعی جامعه و بهبود وضعیت فرزند خواندگی مؤثرتر باشد.

غفاری گفت: هم اکنون ۲۹ مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در سطح استان فعالیت دارد که تنها یک مرکز دولتی (شیرخوارگاه) بوده و مابقی بصورت خصوصی و با حمایت و نظارت بهزیستی اداره می‌شود.

وی افزود: ازآنجا که سیاست سازمان بهزیستی، ایجاد زمینه زندگی سالم برای کودک در محیط گرم خانواده است، لذا زندگی این کودکان در محیط‌های غیر از خانواده (شیرخوارگاه، مراکز و خانه‌های نگهداری کودکان و نوجوانان) فقط به صورت موقت انجام می‌شود.

دکتر غفاری درادامه گفت: ۳۰ درصد فرزند خواندگی در کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که درحال حاضر بیش از ۲۹۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی دراستان هستند و علت آن نیز تا حدود زیادی در نتیجه افزایش حمایت سازمان بهزیستی ازاین کودکان و تسهیل قوانین این حوزه است.

در پایان مسئولین از مرکز مداخله ومشاوره طلاق دردادگستری بازدیدنمودند.

انتهای پیام /گ
 

تعامل دادگستری و سازمان بهزیستی در گلستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.