سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ایستگاه سیار صدورکارت ملی هوشمند در بندرعباس

ایستگاه سیار صدورکارت ملی هوشمند در بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباسفرزاد افشاری نژاد مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت :ایستگاه سیار صدورکارت ملی هوشمند با نام شهید محمد قاسمی به بهره برداری رسید.

 وی افزود:این ایستگاه سیار به افرادی که به دلیل داشتن مشکلات جسمی و حرکتی قادر به حضور در مراکز صدور کارت ملی هوشمند نیستند و همچنین مراکزی مانند خانه سالمندان و زندان ها خدمت رسانی می کند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: افرادی که تاکنون کارت ملی هوشمند دریافت نکردند تا پایان سال مهلت دارند برای دریافت این کارت نام نویسی کنند.

  فرزاد افشاری نژاد افزود:پس از پایان مهلت اعلام شده خدمات دستگاه های خدمت رسان به افراد بدون کارت ملی هوشمند با محدودیت روبرو می شود.

وی گفت: امسال متقاضیان پس از نام نویسی دوهفته تا یک ماه کارت ملی هوشمند خود را دریافت می کنند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان افزود :پیش از این مدت زمان انتظار دریافت کارت ملی هوشمند بین 3 تا 5 ماه بود.

فرزاد افشاری نژاد گفت: اکنون علاوه بر 14 اداره شهرستانی ثبت احوال هرمزگان ، 30 دفتر پیشخوان ثبت احوال و‌ 20 دفتر پستی نیز آماده خدمت رسانی هستند.

وی افزود:افراد متقاضی می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.ncr.ir با هزینه ای کمتر نام نویسی کنند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت:هزینه تمام شده نام نویسی و دریافت کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان و پست 31 هزار تومان است.

فرزاد افشاری نژاد افزود : هرمزگانی ها می توانند با شماره گیری ستاره 4 ستاره 6090 مربع و ارسال آن از آخرین وضعیت کارت ملی خود در دفاتر پیشخوان دولتی با خبر شوند.

وی گفت:از ابتدای اجرای این طرح در سال 91 تاکنون بیش از ششصد هزار هرمزگانی کارت هوشمند ملی هوشمند دریافت کردند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت:در این طرح هر فرد با تابعیت ایرانی دارای یک کارت خواهد شد که علاوه بر ویژگی‌های ظاهری سنتی کارت‌های شناسایی، تراشه الکترونیکی نیز به همراه دارد و اطلاعات خاص فرد، بر روی آن تراشه نیز ثبت شده است. ‏

فرزاد افشاری نژاد افزود : فراهم شدن امکان امضای دیجیتالی و شناسایی و تصدیق هویت افراد به شکلی مطمئن‌تر، از مزایای کارت ملی هوشمند است.

وی افزود:بیش از یک میلیون و 250 هرمزگانی واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

انتهای پیام/ف

ایستگاه سیار صدورکارت ملی هوشمند در بندرعباس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.