تقی علی اکبری
اکبری با بیان اینکه یکی از علل پایین بودن میزان تولید باطری، کمبود دستگاه لازم است افزود: ماشینهایی که افراد برای تولید استفاده می کنند ظرفیت مناسب برای افزایش میزان تولید را نداشته و عمدتا قدیمی بوده به همین علت برخی از تولیدکنندگان دست به مونتاژ کاری زده اند.
این مقام مسوول با توجه به اینکه حدود ۲۰ میلیون خودرو در کشور در حال تردد بوده تصریح کرد: میزان تولید سازندگان باطری برای تامین نیاز بازار باید حداقل ۱۲ میلیون باطری در سال باشد که هم اکنون از این میزان تقاضا ۹ میلیون سهم تولید داخل و مابقی هم از طریق کالای قاچاق تامین میشود.
اکبری با بیان اینکه تعرفه واردات باطری افزایش یافته و باعث ورود به کالاهای لوکس شده گفت: هم اکنون واردات باطری برای افراد به صرفهتر از تولید آن در کشور بوده به همین علت افراد عمدتا به دنبال وارد کردن این کالا بوده در صورتی که اگر دولت تعرفهی گمرکی را کاهش دهد و عرصه را برای واردات باطری تنگ کند فعالان به سراغ بهره برداری از تسهیلات و دست به تولید خواهند زد.
رییس اتحادیه سازندگان باطری اذعان کرد: عدم تعادل میان تولید باطری و تقاضای آن در بازار موجب شد تا تولیدکنندگان هنگام کاهش تولیدات، قیمت باطری خودرو را افزایش داده و سبب نوسان در بازار شوند به طوری که هر کارخانهای در سال ۳ الی ۴ مرتبه اقدام به افزایش قیمت تولیدات خود میکند.
انتهای پیام/