سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهمیت صبحانه در دانش آموزان؛

شام زود بخورید تا برای صبحانه اشتها داشته باشید

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تغذيه صحيح در قدرت يادگيری كودكان موثر است و نخوردن صبحانه می تواند اثرات منفی بر يادگيری آنها داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بهاره غیاثی کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر مدت زمان ناشتايی طولانی شود، نگهداری قند خون در سطحـی كــه مغــز قادر به فعاليت طبيعی خود باشد مختل شده و يادگيری و تمركز حواس كمتر می شود.

وی افزود: نخوردن صبحانه در صورتی كه تداوم يابد و تبديل به عادت شود، علاوه بر عوارض فوق موجب كمبود دريافت ساير مواد مغذی مورد نياز فرد می شود.

وی گفت: با حذف صبحانه از وعده های غذائی مواد مغذی كه در اين وعده دريافت می شود، در وعده های ديگر جايگزين نخواهد شد و در نتيجه كمبود كالری، ويتامين ها و املاح ايجاد می شود.

وی برای اينكه كودكان سنين مدرسه اشتهای كافی برای خوردن صبحانه داشته باشند به مواردی اشاره کرده و گفت: شام در ساعات ابتدای شب صرف شود و حتی الامكان كودكان شب در ساعت معين و ترجيحا زود بخوابند.

غیاثی ادامه داد: صبح زودتر بيدار شده پس از شستن دست و صورت، كمی نرمش نمايند تا برای صرف صبحانه اشتها پيدا كنند.

وی افزود: والدين صبحانه را به عنوان يك وعده غذايی مهم تلقی كنند و همگی به دور يك سفره به صرف صبحانه بپردازند تا تشويقی برای كودكان باشند.

وی گفت: فرنی، شير برنج، حليم و عدسی كه اغلب مورد علاقه كودكان اين سنين هستند و از ارزش غذايی بالايی نيز برخوردارند. نان و پنير و گردو، نان و تخم مرغ، نان و كره و مربا، نان و كره و خرما، همراه با يك ليوان شير نیز نمونه هایی از یک صبحانه با ارزش هستند.

انتهای پیام/ح

برای خوردن صبحانه شام را زودتر بخورید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.