سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود ۱۲ گردشگر خارجی به سیستان و بلوچستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ گردشگر از کشور‌های آلمان و اتریش در قالب یک تور گردشگری به منظور بازدید از آثار دیدنی وارد این استان شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  اظهار داشت: این گرشگران در نتیجه برگزاری یک تور گردشگری برای راهنمایان گردشگری کشور در سال گذشته وارد سیستان و بلوچستان شدند.

وی ادامه داد: اعضای این تور خارجی قرار است در مدت یک هفته حضور خود در سیستان و بلوچستان از آثار دیدنی کویر لوت، شهرستان زاهدان، کوه تفتان و چابهار دیدن کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۰ هزار گردشگر خارجی در ۶ ماهه نخست امسال وارد این استان شدند و از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دیدن کردند.

میرحسینی اظهار کرد: این گردشگران بیشتر از کشور‌های همسایه و اروپایی مانند آلمان، مجارستان، ایتالیا، اتریش، انگلیس، استرالیا و هلند وارد سیستان و بلوچستان شدند.

وی افزود: افزون بر جاذبه‌های کهن سیستان و بلوچستان، آداب و سنت‌های مردم این دیار نیز برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و خاطره انگیز بود.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی، تجاری و سلامت سه رکن گردشگری در سیستان و بلوچستان است، یاد آور شد: سال گذشته نیز نزدیک به ۷۰۰ هزار مسافر خارجی وارد این استان شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: افزایش حضور گردشگر از کشور‌های خارجی به ویژه اروپایی به این استان به علت جریان سازی ۲ سال گذشته در برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در کشور‌های عمان، آلمان و روسیه است.

میرحسینی ادامه داد: در نیمه دوم امسال نیز قرار است این دستگاه فرهنگی سه جشنواره گردشگری در آلمان، روسیه، اسپانیا و عمان با هدف ارائه بسته‌های معرفی سیستان و بلوچستان و مذاکره با تور‌ها و گروه‌های گردشگری این کشور‌ها برگزار کند تا چهره واقعی این استان هر چه بیشتر به جهانیان معرفی شود.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صد‌ها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان‌های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازار‌های متعدد با کالا‌های داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان‌های گردشگر پذیر کشور است.

مرز‌های طولانی زمینی و دریایی در کنار سد‌ها و رودخانه‌های متعدد، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام /ع

حضور گردشگران خارجی به سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.