سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوه ابتکاری برای خارج کردن ۶۳۹ میخ از معده یک مرد هندی + تصاویر

در اتفاقی نادر یک مرد هندی پس از بلعیدن صد‌ها میخ زنده ماند و پزشکان با شیوه‌ای جالب میخ‌ها را از بدن او خارج کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پزشکان هندی از شکم یک مرد، حدود ۶۳۹ عدد میخ فلزی سالم را با استفاده از آهن ربا خارج کردند.

در کمال تعجب این میخ‌ها آسیبی به دیواره دستگاه گوارش مرد هندی وارد نکرده است و پزشکان در طول یک عمل جراحی یک ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای تمام میخ‌ها راخارج کردند.


پزشکان برای خارج کردن میخ‌ها ابتدا در بدن بیمار یک حفره 10 سانتی متری ایجاد کرده و سپس با استفاده از قدرت ربایش آهن ربا میخ‌ها را از بدن او خارج کرده اند.

علت استفاده از آهن ربا به دلیل خاصیت فلزی میخ ها بوده و  به این ترتیب شی خارجی در بدن بیمار جا نمانده است؛ این بیمار ۴۸ ساله که نام او اعلام نشده، مبتلا به اختلال روانی اسکیزوفرنی بوده و با احساس درد و تهوع به بیمارستان مراجعه کرده است.


برخی از میخ‌ها حدود 2 اینچ طول دارد و پزشکان با انجام آندوسکوپی میخ‌ها راشناسایی و آنها را از بدن بیمار خارج کرده اند؛ وزن میخ‌ها حدود یک کیلوگرم و بیمار افزون بر میخ در طول سال‌ها خاک نیز مصرف می‌کرده است.


پزشکان اعلام کرده اند با وجود موفقیت آمیز بودن این جراحی اما به دلیل ابتلای فرد به اختلال روانی و امکان بازگشت عادت خوردن میخ، او باید تحت مشاوره روانشناسی قرار بگیرد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

خارج کردن ۶۳۹ میخ فلزی از شکم یک بیمار با استفاده از آهن ربا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سرباز
۲۲:۳۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
عقل نباشد جان در عذاب است