سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر اصفهان

جاری نبودن زاینده‌رود مشکلاتی را در اصفهان به وجود آورده است

رئیس شورای شهر اصفهان گفت:جاری نبودن زاینده‌رود مشکلاتی را در اصفهان و به خصوص شرق اصفهان به وجود آورده است و باید گفت که هر محوری در اصفهان مطرح شود بدون احیای زاینده‌رود بی‌معنی خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح‌اله معین امروز در یازدهمین جلسه علنی شورای شهر پنجم اظهار کرد: هفته گذشته معرفی استاندار جدید اصفهان را داشتیم، این طور که زرگرپور اعلام کرد 4 سال و 2 ماه استاندار اصفهان بوده است و با توجه به یک سابقه همکاری که با هم در وزارت کشور داشتیم وی در تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا تلاش زیادی داشت.

وی با بیان این که در مدتی که شوراها تشکیل نشده بود زرگرپور موضوع قائم مقامی شوراهای اسلامی شهر و روستا را در وزارت کشور دنبال می‌کرد و ارتباط خوبی با شوراها داشت، بیان کرد: زرگرپور از لحاظ سابقه عمرانی حضور مغتنمی برای ما داشت و در  این 4 سال سعی کرد موقعیت شوراها را حفظ کند که جا دارد از زحمات وی در عمران شهری و حمایت از شوراها تشکر کنیم.

رئیس شورای شهر اصفهان با تشکر از تلاش‌های زرگرپور بابت احیای زاینده‌رود و بازگشت حق آبه‌های مردم اصفهان که شرعی و تاریخی و قانونی بود، تصریح کرد: صورت‌جلسه 9 ماده‌ای با حضور زرگرپور تصویب شد و همه سیستم‌های حقوقی دنیا این مصوبات را قانونی می‌داند چرا که این حق آبه اصفهان یک حق آبه چند هزار ساله است که آخرین بار توسط شیخ بهایی تعیین شده بود و اولین بار آن در دوره ساسانی بوده است.

وی با بیان این که دوره خدمتی برای هرکسی دوره مغتنمی است، عنوان کرد: زرگرپور نیز از این موقعیت استفاده کرد و بنا بر تصمیم دولت تدبیر و امید از این پس مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان است که سابقه مدیریتی خوبی دارد و پیش از این استاندار خراسان رضوی نیز بوده است.

معین در توصیف ویژگی‌های استاندار جدید اصفهان یادآوری کرد: مهرعلیزاده یک فرد برنامه‌ریز، پیگیر و پرتلاشی است و نمی‌دانم چرا در این سال‌های اخیر گرد غربت بر اصفهان پاشیده‌اند، مردم انتظار دارند این موضوع جبران شود چرا که اصفهان همیشه پشتیبان نظام و دولت بوده است.

وی در ادامه به تولید بالای اصفهان اشاره کرد و گفت: در همه ادوار اصفهان بیشترین تولید و کمترین توقع را داشته و هم چنین بیشترین مدیریت علمی را در اصفهان داشتیم، در زمینه صرفه جویی، مالیات و عوارض نیز اصفهان سرآمد بوده است و توانسته است مرکز کشور را در ثبات نگه دارد، قناعت و اخلاق شهروندی در مردم اصفهان زبانزد است.

رئیس شورای شهر اصفهان مهم‌ترین حق شرعی و قانونی مردم اصفهان را احیای زاینده‌رود دانست و مطرح کرد: به هر دلیلی احیای زاینده رود محقق نشده و امسال وضع اسفبارتر است که علت آن را باید در کاهش بارش‌ها و عدم مدیریت و هرج و مرج در بهره‌برداری از رودخانه زاینده‌رود دانست.

وی جاری نبودن زاینده‌رود را عامل بروز مشکلاتی برای شهر اصفهان دانست و افزود: جاری نبودن زاینده‌رود مشکلاتی را در اصفهان و به خصوص شرق اصفهان به وجود آورده است و باید گفت که هر محوری در اصفهان مطرح شود بدون احیای زاینده‌رود بی‌معنی خواهد بود.

معین با بیان این که اولین کاری که می‌تواند به عنوان محکی برای همکاری دولت با مردم اصفهان باشد برگشت حقوق قانونی مردم به آن‌ها و احیای زاینده‌رود است، خاطرنشان کرد: با شناختی که از پشتکار مهرعلیزاده دارم این موضوع می‌تواند محقق شود و استاندار جدید با توجه به آمار ارائه شده از وضعیت تولید و صنعت استان، در این زمینه نیز باید اقداماتی انجام دهد.

وی با اشاره به کشاورزی موفق اصفهان در سطح کشور، تأکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که مهم‌ترین سرمایه کشاورزی در اصفهان، نیروی انسانی است که با احیای زاینده‌رود این موضوع باید حفظ شود و ما نیز به عنوان همه اعضا شورای شهر آماده‌ایم تا در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در اصفهان آن چه مربوط به شهر اصفهان است کمک و یاری رسان باشیم تا شاهد بهبود وضعیت کیفی زندگی مردم اصفهان باشیم.

رئیس شورای شهر اصفهان در بخش دیگر با اشاره به روز فرهنگ عمومی بیان کرد: امروز روز فرهنگ عمومی است و شورای فرهنگ عمومی در تهران و مراکز استان‌ها تشکیل شده است و شهرداری‌ها نیز به عنوان یک نهاد جوشیده از بین مردم که بیشترین و نزدیک‌ترین ارتباط با مردم را دارند، پس از پیروزی انقلاب، بر اساس آن چه در قانون شهرداری نیز بوده به بحث فرهنگ و فرهنگ‌سرا و کتابخانه‌ها ورود کردند.

وی در همین خصوص ادامه داد: این ضرورت وجود دارد که باید در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و شهروندی و مسائلی که زندگی شهری به آن نیاز دارد قدم برداشت و شورای پنجم این جدیت را دارد که بیشترین استفاده از مراکز فرهنگی و فرهنگ‌سرای های خود را داشته باشد و بهترین نحو از آن استفاده کند و هم چنین در تجهیز و تعمیر ورزشگاه برای بهره‌وری مناسب و صحیح از آن‌ها اقداماتی باید انجام شود.

معین موفقیت در این عرصه را مستلزم همکاری همه نهادهای مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان خانه‌های علمی زیادی مانند خانه حکمت، خانه ریاضیات و خانه نجوم تشکیل داده است که چندی پیش دینانی که از صاحب نظران فلسفه است بازدیدی از خانه حکمت داشت و دینانی گفت استان‌های زیادی را رفته است اما یک چنین علاقه‌مندی به علم و دانش در اصفهان اگر بی‌نظیر نباشد کم نظیر است.

وی با بیان این که حکمت و فلسفه مخاطبان خاص خودش را دارد، ادامه داد: برای کار در زمینه فلسفه فرصت‌های زیادی است که باید استفاده شود، در همه رشته‌های هنری هم اصفهان صاحب سبک بوده که در سطح جهانی مشهور بوده است و امیدوارم با تلاش بیش از پیش شهرداری و دیگر نهادها شاهد رشد روزافزون این فرهنگ‌سراها و استفاده مردم از آن‌ها باشیم.

رئیس شورای شهر اصفهان در پایان با اشاره به انتشار عکسی در کانال تلگرامی خبرگزاری فارس از جلسه هفته گذشته شورای شهر مطرح کرد: شورای اسلامی شهر این حساسیت را دارد که واقعیت انعکاس پیدا کند و تحریف و دخل و تصرف دیگری انجام نشود و با عکسی نخواهند چیز دیگری را القا کنند که مغایر با حقیقت باشد، اگر شورا نیز احساس کند که رسانه‌ای لزوم تعامل صادقانه را رعایت نمی‌کند نمی‌توانیم در جلسات بعدی در خدمت آن‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

سنگ‌تمام معین برای استاندار سابق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.