سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافت بيش از 5 هزار مترمربع فرش و قالی توسط مددجويان اردبيلی

معاون اشتغال و خودكفايی کمیته امداد استان اردبيل از بافت بيش از 5 هزار مترمربع فرش و قالی توسط مددجويان استان اردبيل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودكفايی کمیته امداد استان اردبيل افزود: 5 هزار و 200 مترمربع فرش و قالی در سال‌جاری توسط مددجويان تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل بافته شده كه توليدات آنها 2 ميليارد و 266 ميليون تومان ارزش‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه قالیبافی یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد اين استان محسوب می‌شود که بیشترین تاثیر را در روند خوداتکایی خانوار تحت حمايت دارد، گفت: قاليبافان تحت حمايت 5 ‌هزار و 200 متر مربع فرش و قالی در سال‌جاری توليد كرده‌اند كه بخش مهمی از توليدات فرش دستباف اردبيل توسط مددجويان اين استان بافته می شود.

معاون اشتغال و خودكفايی کمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه توليدات فرشبافان و قاليبافان تحت حمايت اين استان به ارزش 2 ميليارد و 266 ميليون تومان ارزيابی شده است، افزود: فرش‌های دستباف مددجويان اردبيلی به صورت تضمينی از آنها خريداری می ‌شود و مبلغ آن پس از فروش به طور كامل در اختيار آنها قرار می گيرد و برخی از توليدات نيز توسط خود قاليبافان به فروش می‌رسد.

نژادجواد با اشاره به اينكه 2 هزار و 247 طرح قاليبافی و فرشبافی در سطح اين استان توسط مددجويان اردبيلی در حال اجرا است، اعلام كرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از اجرای طرح‌های قاليبافی درصدد هستيم توليدات مددجویان اين استان را از نظر کیفی و کمی توسعه دهيم.

وی با اعلام اينكه 90 درصد از بافندگان تحت حمايت كميته امداد اردبيل را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشكيل می‌دهند، بيان كرد: مشاغل خانگی، علاوه بر درآمدزايی برای مددجويان اين استان موجب می شود تا آنها در كنار اعضای خانوار به كار مشغول شده و گرمابخش كانون خانوار خود باشند.

معاون اشتغال و خودكفايی کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه كميته امداد اردبيل خدمات قابل توجهی را در طول اجرای طرح‌های قاليبافی به مجريان تحت حمايت اين استان ارائه می‌كند، اعلام كرد: سنجش بينايی، بهسازی محيط كسب و كار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به قاليبافان تحت حمايت از جمله خدمات كميته امداد اردبيل به مجريان طرح قاليبافی است.

نژادجواد با بيان اينكه سه كارگاه آموزش قاليبافی برای 40 نفر از مددجويان اين استان برگزار شده است، اعلام كرد: تلاش داريم با بهره‌گيری از اساتيد برجسته، دوره‌های آموزشی بيشتری را برای مددجويان و فرزندان خانوار تحت حمايت اين استان برگزار كنيم تا زمينه‌های خوداتكايی آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اينكه بر اساس استعدادسنجی انجام شده از مناطق مختلف اردبيل، افراد واجد شرايط برای اجرای طرح قاليبافی شناسايی شده‌اند، گفت: با همكاری مضاعف بانک ‌های عامل می توانيم به مددجويان تحت حمايت بيشتری وام اشتغال پرداخت كنيم تا آنها با اجرای طرح قاليبافی و فرشبافی بتوانند به استقلال اقتصادی دست يابند.

 

انتهای پيام/ح

اجرای بیش از 2 هزار طرح قالی بافی و فرشبافی در اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.