سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنجش آنزیمی، روشی مناسب برای ارزیابی کیفیت میکروبی آب

استفاده از سنجش آنزیمی، زمان مشخص شدن نتایج آزمایشهای میکروبی برای ارزیابی کیفیت آب را کاهش داده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رضوانی ، سرپرست دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان گفت: سنجش آنزیمی، روشی مناسب برای ارزیابی کیفیت میکروبی آب است که زمان قرائت نتایج آزمایشهای میکروبی را از 72 به 24 ساعت کاهش داده است .


وی با بیان اینکه از این روش چند وقتی است که در آزمایشگاه مرکزی آب بیرجند استفاده می شود افزود: در روش تخمیر چند لوله ‌ای( روش قبلی) نتیجه قطعی در مدت زمان 72 ساعت مشخص و چند نوع محیط کشت مصرف می‌شود که تهیه و آماده سازی این محیط های کشت نیز زمان بر بود.


رضوانی با بیان اینکه روش سنجش آنزیمی به عنوان رویکردی جدید و جایگزین برای ردیابی باکتری‌های شاخص (کلیفرم ها) در آب و فاضلاب توسعه یافته است، افزود: سنجش آنزیمی نسبت به روش‌های متداول دقیق ‌تر است و این روش می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش ‌های متداول به خصوص در موارد بروز بحران های کیفی آب باشد.


سرپرست دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه در روش جدید (سنجش آنزیمی) نتایج ظرف مدت 24 ساعت به دست می‌آید، گفت: این روش جدید به دلیل سرعت در حصول نتیجه، حساس و اختصاصی بودن، استفاده کمتر از نیروی کار نسبت به روش‌های متداول، توانایی عملیاتی بالا و نیاز نداشتن به تست های تأییدی و تکمیلی روش مفیدی است .


وی افزود: روش سنجش آنزیمی برای آب‌ های سطحی و زیرزمینی، ایستگاه های آب شیرین، خروجی تصفیه خانه‌، آب چاه‌ ها، خطوط سیستم توزیع آب‌ های آشامیدنی و غیر آشامیدنی قابل استفاده است.
انتهای پیام/ک

کاهش زمان اعلام نتایج آزمایشهای میکروبی با سنجش آنزیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.